Telenor-sjef hudflettet Wimp-tester

Likte dårlig at Wimp ble kritisert i anmeldelse.

Saken oppdateres.



Den norske streamingtjenesten for musikk, Wimp , som bl.a. Telenor og Platekompaniet står bak har fått mye ros for både kvaliteten på musikken, utvalget av artister, samt tilgjengelighet og grensesnitt. Men i likhet med konkurrenten Spotify så har også Wimp måttet tåle en del kritikk. Noe som hører med når man lanserer en såpass ambisiøs pionertjeneste på nettet. En del av denne kritikken ble imidlertidig litt for tung å svelge for en Telenor-ansatt som var en av de ansvarlige bak musikktjenestene til Telenor.



Under kallenavnet «prudent» gikk Telenor-sjefen til kraftig motkritikk mot identen «kolby» som gjorde det han var ment å gjøre, nemlig å gi tilbakemelding til tjenesten om hva han likte og hva han ikke likte med Wimp.



«Jeg reagerer på måten testen er gjort, og at testerens unøytrale og kroniske lidelse til å favorisere Spotify fremfor WiMP er besnærende. Når du, som en utvalgt får lov til å teste wimp før alle andre, bør du kunne vise skjønn og kunne teste appen fra et mer nøytralt perspektiv.



Kan egentlig ikke skjønne hvorfor de lot deg av alle mulige teste», skriver «prudent» som motsvar til «kolby» som på alle mulige måter må sies å ha skrevet en gjennomtenkt og seriøs anmeldelse av musikktjenesten på iPod.no-forumet.





Wimpgate





- Ja, det stemmer at jeg er spill- og musikkansvarlig i Telenor og i den forbindelse har jeg jobbet tett med de som har laget WiMP, skriver «prudent» litt lengre ned i forum-tråden etter at han har blitt avslørt.



Denne saken har allerede fått sin egen ta på Twitter og merkes nå som #wimpgate.



Erik Solheim som er medieutvikler i NRK sier til NRK Nyheter i dag at Telenor-sjefens opptreden i denne saken har vært uryddig.

- Det må være lov å opptre anonymt i enkelte sammenhenger, men i denne sammenhengen blir det helt feil, sier Solheim.





Presseansvarlig i Telenor, Atle Lessum, sier til NRK Nyheter at dette var et klart eksempel på oppførsel som burde ha vært unngått.

- Det er ikke sånn vi skal opptre. Hvis vi skal delta i en diskusjon som Telenor-ansatt skal vi opptre åpent og ærlig, og med riktig identitet, sier Lessum.

 
Gikk du glipp av disse?
 
 
 
 
 
 
På forsiden nå