Reality- seriene flopper

De kliner, drikker, jobber og gifter seg i beste sendetid. Men tv-seerne gidder ikke følge med på intrigene lenger. De velger heller reality på TV2 om to-tom-to og sparkel.
En rekke av vårens realitysatsinger på TV3 og TVNorge går sin gang, uten særlig mange seere eller oppmerksomhet. De daglige sendingene fra Fornebu i realityserien «Singel 24- 7» hadde kun et snitt på i underkant av 90 000 seere sist uke. Serien følger hver dag livet til tolv beboere sperret inne på et område med seks leiligheter, men oppslutningen fra tv-seerne har uteblitt. I starten var over 300 000 tv-seere innom TV3 for å kikke, men interessen har dalt betydelig i løpet av de tre ukene serien har vært på lufta. På det meste så 179 000 personer på programmet sist torsdag, men «Singel 24-7» har også vært helt nede i 18 000 seere på noen av sine sendinger sist uke, viser tall fra TNS Norsk Gallup.

Bryllupet daler

Dalende er også interessen for TV3s «Bill.mrk. Bryllup». En uke etter oppstarten har tv-seerne allerede begynte å zappe seg vekk når 25 år gamle Bente Hafslund fyker rundt på date eller handler inn brudekjole og kaker til et bryllup hun ennå ikke har skaffet seg brudgom til. Mens 169 000 i snitt fulgte premièren på programmet, hadde forrige sending et snitt på 144 000 seere. Det gjenstår å se om det fortsatt sitter tv-seere igjen i sofaen når hun etter planen skal vie bryllupet sitt til norske tv-seere senere denne våren.