Reality- seriene flopper

De kliner, drikker, jobber og gifter seg i beste sendetid. Men tv-seerne gidder ikke følge med på intrigene lenger. De velger heller reality på TV2 om to-tom-to og sparkel.

Saken oppdateres.

En rekke av vårens realitysatsinger på TV3 og TVNorge går sin gang, uten særlig mange seere eller oppmerksomhet. De daglige sendingene fra Fornebu i realityserien «Singel 24- 7» hadde kun et snitt på i underkant av 90 000 seere sist uke. Serien følger hver dag livet til tolv beboere sperret inne på et område med seks leiligheter, men oppslutningen fra tv-seerne har uteblitt. I starten var over 300 000 tv-seere innom TV3 for å kikke, men interessen har dalt betydelig i løpet av de tre ukene serien har vært på lufta. På det meste så 179 000 personer på programmet sist torsdag, men «Singel 24-7» har også vært helt nede i 18 000 seere på noen av sine sendinger sist uke, viser tall fra TNS Norsk Gallup.

Bryllupet daler

Dalende er også interessen for TV3s «Bill.mrk. Bryllup». En uke etter oppstarten har tv-seerne allerede begynte å zappe seg vekk når 25 år gamle Bente Hafslund fyker rundt på date eller handler inn brudekjole og kaker til et bryllup hun ennå ikke har skaffet seg brudgom til. Mens 169 000 i snitt fulgte premièren på programmet, hadde forrige sending et snitt på 144 000 seere. Det gjenstår å se om det fortsatt sitter tv-seere igjen i sofaen når hun etter planen skal vie bryllupet sitt til norske tv-seere senere denne våren.



Heller ikke TVNorge har klart å flyte videre på realitybølgen som kanalen tidligere har håvet inn tv-seere på. Satsingen på en skandinavisk versjon av «Millionæren» har gitt dårlig uttelling for kanalen, med langt færre tv-seere enn den amerikanske versjonen av samme konsept. 132 000 fulgte i snitt med liksommillionæren Patrik og jentene hans i forrige uke, mens amerikanske «Millionæren» hadde mer enn dobbelt så mange tv-seere på samme kanal.

Dokumentardramaet «Flyplassen» ligger bedre an, med 208 000 seere på det meste sist søndag.

TV2 har hatt bedre teft enn sine konkurrenter med sin realitysatsing for våren. Bygget på det australske tv-konseptet «The Block», som hadde stor suksess i hjemlandet, bruker TV2 mandagskveldene på fire par som pusser opp hver sin leilighet i et felles hus i Oslo. «Nr. 19» har overtatt for «Vil du bli millionær?» som en solid seersanker for TV2 på mandagskveldene, sist uke hadde programmet 700 000 seere som fulgte med på hvordan de fire parene pusser opp.

Sjekker uten seere: Patrik Nestler gir seg ut for å være mangemillionær i TVNorge-serien «Millionæren» og tar med seg trønderske Trine Sneisen ut på helikoptertur i ukens program. Men tv-seerne var langt mer opptatt av den amerikanske utgaven av realityserien tidligere i vår. 

Sjekker uten seere: Patrik Nestler gir seg ut for å være mangemillionær i TVNorge-serien «Millionæren» og tar med seg trønderske Trine Sneisen ut på helikoptertur i ukens program. Men tv-seerne var langt mer opptatt av den amerikanske utgaven av realityserien tidligere i vår. 

Gikk du glipp av disse?
 
 
 
 
 
 
På forsiden nå