Gratulerer Rosenborg, med en flott seier mot Dundalk. Derfor var det ekstra beklagelig den dårlige behandlingen dere denne kvelden ga mitt barnebarn som er rullestolbruker med sesongkort. Jeg var med ham som ledsager.

I en mail fra RBK utsendt til alle sesongkortinnehavere sto bl.a. følgende: «Rullestolbrukere benytter nedre Sparebank 1-tribune.» Ved oppmøte for å få ut billetter, ble det opplyst at rullestol brukere av Sparebank1-tribune måtte stå under Kjernen. Jeg ringte RBK som ba meg sende mailen fra dem selv tilbake slik at de kunne se sin egen mail? Saken skulle undersøkes og RBK skulle ringe tilbake. Det ble ikke gjort, og jeg ringte opp tirsdag før kamp.

LES OGSÅ: Privat profitt redder velferden

Dessverre kunne ikke RBK innestå for sin egen utsendte mail. Ved kampstart når vi møtte opp på Sparebank1-tribunen var den store jernporten stengt med lås og slå. Her var det tydelig at ingen rullestolbrukere kommer inn.

Denne tribunen var nå åpnet kun for funksjonsfriske mennesker som måtte ha plass. Deretter ble vi henvist til tribunen under Kjernen, hvor vi ble stuet sammen som kveg.

Les også debattinnlegget: Ikke visste jeg at kommunen mente en spesialskole egnet seg best for «slike som meg»

Med store motoriserte rullestoler og en masse andre publikummere som sto over alt, sier det seg selv at dette ble ett kaos av dimensjoner. Uverdig vil jeg kalle behandlingen vi fikk.

Det vrimlet av gule vester med «Crew» på ryggen, men å ha råd til to heisvakter, var tydeligvis for kostbart for landets rikeste fotballklubb.

Les også debattinnlegget: Det er en underlig følelse å lese i avisa at vi ikke er de egentlige foreldrene til ungene våre

Jeg har tidligere berømmet RBK for deres behandling av rullestolbrukere, men det som skjedde den 19. juli var en skamplett på den historien.