Dullum laget seg sin egen arbeidssted, med nettportalen bryllupsweb.no. Foran årets konfirmasjonsvår har hun også etablert nettportalen konfirmasjonsweb.no. For også konfirmasjon er blitt big business. Portalen har egen nettbutikk, for kjøp av både festdrakter, invitasjoner og bordkort, og Dullum selger også sin egen bok «Konfirmasjonsplanlegger». Her står alt som må gjøres og handles inn før konfirmasjonsdagen. I følge boka bør planleggingen starte ni måneder før selve konfirmasjonsdagen.

Møtt et behov

- Jeg har 20 000 ulike brukere innom portalen hver måned, og tallet bare stiger. Boka har jeg på kort tid solgt 200 av, men det er først nå de siste dagene at salget har tatt fullstendig av. Så jeg har helt klart møtt et behov, sier Dullum.- Kritikere vil si at du bidrar til å gjøre konfirmasjonen mer kommersiell enn nødvendig. Skjønner du kritikken?- Nei, jeg har kun fått positive tilbakemeldinger, sier Dullum.

Pengene sitter løst

Fortsatt har Dullum flest besøkende inne på bryllupsweb.no, men tror konfirmasjonsplanlegging bare vil bli enda større business i fremtiden.- Konfirmasjon blir nok aldri like stort som ett bryllup, som gjennomsnittlig koster rundt 80 000 kroner. Men konfirmasjon kommer sakte etter, blant annet ser jeg at de fleste vil ha samme stil i innbydelse, bordkort og takkekort; det tenkes mer helhet. Og ved store anledninger, som jo også konfirmasjon er, sitter pengene løst. Folk har tydeligvis mye penger mellom hendene, sier Dullum.

Foto: JENS SØRAA