- Vi har ustabilitet i nettbanken, og kunder har problemer med å logge inn med BankID. Problemet gjelder stort sett alle. Noen vil komme inn, men majoriteten har problemer, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB til Adresseavisen.
Søndag la banken selv ut melding om at enkelte får feilmelding ved innlogging med BankID. Også mandag fikk brukere denne beskjeden når de prøver å logge inn på bankens nettsider.
Klokken 13.45 er nettbanken oppe og går igjen. Kommunikasjonsrådgiver Ellen Dokk Holm sier at databaseproblematikk var årsaken til nedetiden.
- Problemene startet i 10-tiden mandag. Vi har alle mannskaper på, og vi snakker med våre underleverandører for å få opp systemet så fort som mulig. Vi har også satt ekstra folk i beredskap i det siste, og håper vi er oppe og går snart igjen, sa Dalsbø mandag morgen.
- Nå bytter jeg bank
En av dem som ikke fikk logget inn mandag morgen er Erik Paulsen. Han tipset Adresseavisen om innloggingsproblemene.
- Jeg har solgt en bil og skal kjøpe en annen, så jeg er nødt til å sjekke om pengene fra salget har kommet inn, sier Erik Paulsen.
Han sier at alt trøbbelet i det siste fører til at han nå vil bytte bank.
- Jeg har ofte hatt problemer med å komme inn i det siste. Det er litt styr å flytte diverse lån, men nå har jeg bestemt meg for å bytte, sier han.
Finanstilsynet vil ha forklaring
Banken hadde også problemer med nettbanken flere dager i forrige uke.
Etter at DNB brukte en hel dag på å fikse feilen torsdag, varslet Finanstilsynet at de krever en forklaring.