– Det politiske partier trenger, er sterke symboler som blir gjenkjent på avstand. Her blir fjernsignalet for svakt, sier Line Støtvig i Tangram design til medienettstedet Kampanje.

Designeren Bruno Oldani mener logoen mangler kraft og minner om en brodering.

– Logoen er pen og pyntelig. De gjør ikke noe feil, men heller ikke noe dristig og uventet, sier Eirik Seu Stokkmo i Scandinavian Design Group, som likevel berømmer Senterpartiet for å hente inspirasjon fra næringslivet i sin nye profilering.

Logoen framstiller fire luftige, grønne hjerter satt sammen som en firkløver.

– Vi ønsket noe som partiet og velgerne kunne kjenne seg igjen i, sier kreativ leder Michael Linnemann i Designcontainer til Kampanje.

Senterpartiets kommunikasjonssjef Christina Søgård tar tilbakemeldingene fra designmiljøet med ro.

– Internt føler folk at dette er oss, at vi har valgt riktig, sier Søgård til Nationen.

Det følte partifolkene neppe ved siste logoskifte i 2010, da det viste seg at det ikke var en firkløver, men en gauksyre Sp hadde funnet i et gratis bildearkiv på nett.