Saken oppdateres.
Vanlig prosedyre ved denne type hendelser er at flyet må lande igjen for å bli undersøkt for eventuelle skader, men fordi det hadde ekstra mye drivstoff om bord på grunn av flyturen til Tenerife, kunne ikke SAS-maskinen lande umiddelbart igjen.
Vet du noe om saken? Send tips til webred@adresseavisen.no.
Måtte lande på Gardermoen for inspeksjon
Etter å ha fløyet flere runder mellom Trondheim og Værnes ble maskinen ved 09.30-tiden omdirigert til Gardermoen hvor flyet landet cirka klokken 10.30.
På grunn av kollisjonen med gråmåsen fløy maskinen med nesehjulet ute til Gardermoen.
- Flyet blir nå undersøkt for mulige skader. Avgang til Tenerife vil skje ved 11-tiden, cirka to timer forsinket, forteller pressevakt Monica Hovland til adressa.no
Brannbiler ved rullebanen
Iforbindelse med landingen på Gardermoen ble det kjørt ut brann- og redningsbiler ved flystripen.- Dette er vanlig rutine ved denne typen hendelser, forteller Monica Hovland.
Flyet med rutenummer SK7415 tok av fra Værnes 09.02 sju minutter forsinket.