Filmen folk har reagert på er en reklame for Smash Minis som ble lansert forrige måned. Reklamefilmen viser en ung gutt som mister en pose med Smash minis utenfor et fjell, og deretter hopper etter.

I den originale filmen ser man at personen ruller nedover fjellskrenten, helt ned til bunnen, før han reiser seg, og plukker opp posen.

Du kan se filmen her. (Dette er en nedklippet versjon)

- Han mister hodet!

Nidar bekrefter at de har fått flere klager på filmen, noe som gjorde at de etter den første uka med visninger fjernet selve fallet fra filmen.

- På ett punkt ser det ut som han mister hodet! Datteren min trakk et lettelsens sukk da mannen reiste seg like hel mot slutten av reklamefilmen, og hun er to år!!, skriver en betuttet mor til Barnevakten.no.

Har laget ny reklame

Nidar fremhever at poenget var å vise en surrealistisk verden, men har likevel valgt å erstatte filmen.

– I alle reklamefilmene for Smash er budskapet at Smash smaker så godt at det kan få folk til å gjøre usannsynlige ting. Også i reklamefilmen for Smash minis befinner vi oss i en surrealistisk verden hvor hovedpersonen går langt for å sikre seg en bit til av den uimotståelige sjokoladen, forklarer kommunikasjonsrådgiver i Nidar, Marthe Schomacker.

- Likevel har vi fått flere henvendelser fra forbrukere som opplever denne filmen som støtende. Vår intensjon har ikke vært å provosere, og vi besluttet derfor å erstatte reklamefilmen, sier Schomacker.

Nidar har derfor laget en ny, animert, reklamefilm, som ikke har noe med den gamle å gjøre.

- Vi synes ikke den nedklippede versjonen fungerte helt, og valgte derfor å lage en ny reklame, sier Schomacker til adressa.no.

Se den nye reklamefilmen her.