Det er spesielt langdistanserutene og de internasjonale rutene som trekker opp resultatet, opplyser flyselskapet.

Fyllingsgraden i flyene ligger på 91 prosent, det høyeste nivået noensinne.

– Vår langdistanseoperasjon og internasjonale virksomhet blir stadig viktigere, noe tallene for tredje kvartal bekrefter. Det er her vi kommer til å vokse mest fremover, noe som vil sikre selskapet større muskler i et globalt marked med sterk konkurranse, sier administrerende direktør Bjørn Kjos.

Også Europa for øvrig trekker opp, mens Skandinavia ligger stabilt, sier han.

– Vi ser også at det skandinaviske og europeiske rutenettet er tett knyttet opp mot langdistanserutene ved at et økende antall passasjerer benytter seg av videreforbindelser.

Driftsinntektene lå på 7,3 milliarder kroner i tredje kvartal, opp fra 6,3 milliarder i samme kvartal i fjor.

Les også om Ola Borten Moe som vil at det nye oljeselskapet Okea skal bli oljebransjens svar på Norwegian.