Polaris-regnskapet for første kvartal 2018 viser at det digitale skiftet mer og mer preger mediebedriftene i Midt- og Nord-Norge. Antall digitale abonnement økte i årets tre første måneder med 69 prosent, sammenlignet med samme periode i fjor. Abonnementsinntektene økte med sju prosent i første kvartal til 135 millioner kroner.

Ifølge konsernets pressemelding, er det tredje kvartal på rad med inntektsvekst.

De digitale annonseinntektene vokste for fjerde kvartal på rad, med ni prosent, til 55 millioner kroner. Samlede annonseinntekter falt likevel med tre prosent, på grunn av nedgang i papirannonser.

Polaris Media hadde i første kvartal 2018 et driftsresultat før avskrivninger på 24 millioner kroner, mot 22 millioner i samme periode i 2017.

Adresseavisen er den største virksomheten i Polaris-konsernet. I kvartalsrapporten går det frem at Polaris ikke har gitt opp kampen om å bli største eier i Trønder-Avisa.