adressa.no inn i NA24

Regionavisene har bestemt seg for å gå inn som eier og innholdsleverandør i den nye næringslivsavisen NA24.

Saken oppdateres.

Dette gjør Adresseavisen, Stavanger Aftenblad, Bergens Tidende og Fædrelandsvennen i samarbeid med TV 2 og Aller-gruppen.

- Næringslivsjournalistikken blir den neste store arenaen for nettet. Fra før av har vi etablerte nettsteder på dette området. Vi har bestemt oss for å samarbeide med TV2 og Aller-gruppen for å spille en rolle på denne nyhetssektoren, sier nettredaktør Rolf Dyrnes Svendsen på adressa.no.

Svendsen blir styremedlem i selskapet.

Før konkurrenten

Offensiven fra nykomlingen NA24 kommer i forkant av Schibsteds-avisenes nysatsing N24, som lanseres 18. april. Her har VG og Aftenposten har inngått et samarbeid.

– Regionavisene har en særlig rolle å spille, siden vi har en base i de verdiskapende regionene langs kysten. Sammen med den Oslo-baserte næringslivsjournalistikken fra TV2 og Allers nettsted iMarkedet.no vil dette bli en slagkraftig allianse, mener Svendsen.

I det nye selskapet vil regionavisene eie 40 prosent. Styreformann blir Didrik Munch fra Bergens Tidende.

Nyheter og kommentarer

– Hva får leserne av NA24?

– Våre lesere vil få en god tjeneste basert på ferske nyheter fra Oslo og våre største byer, landets beste kommentatorer innen økonomi og en rekke andre tjenester for å holde våre brukere à jour med det som skjer innen økonomisektoren, sier Svendsen.

Lokalt på adressa.no

NA24 ØkonomiAdressa vil gi en oversikt over de viktigste sakene fra regionen og koble leserne videre til NA24, som behandler stoffet på riksplan. Det nye nettstedet vil være på plass i morgen. I tillegg til økonomistoff, vil NA24 inneholde nyheter fra medier, reklame og markedsføring fra nettestedet Propaganda, som Aller-gruppen tidligere hadde.

– For adressa.no er dette et stort løft videre. Vi har bygd opp vår tjeneste rundt lokale nyheter og utviklet det videre gjennom fotball og en god markedsplass for Midt-Norge. Nå går vi videre med å bygge opp nye, brede nisjetjenester innen økonomi, sier Rolf Dyrnes Svendsen.

NA24 vil nå ut til 1,7 millioner ukentlige brukere. Konkurrenten N24 ventes å nå ut til 2,6 millioner brukere.



 
        
            (Foto: STEINAR FUGELSØY)

  Foto: STEINAR FUGELSØY

På forsiden nå