Klokken 04.00 sto familien til Ole Kristian Haugen fra Fannrem opp for å kjøre til Gardemoen. De skulle rekke et fly til Kypros med avgang klokken 14.10, og hadde en kjøretur på rundt syv timer foran seg. Etter omtrent fem timer kom tekstmeldingen fra Norwegian.

- Vi fikk en SMS om at flyet var kansellert, og ringte kundeservice. Der sto i vi kø i en halv time før i fikk noe svar, sier han.

Svaret fra Norwegian var alt annet enn oppløftende. De kunne ikke gi noe svar på hvorfor flyvningen var kansellert, og hadde ingen oversikt over andre alternativer for familien.

Bare å snu

Med to timer igjen til Gardemoen, bestemte de tre i bilen seg for å fortsette inn til flyplassen. I skranken hos Norwegian var det heller ingen hjelp å få.

- Vi opplevde å bli møtt med null respekt. Første avgang de kunne få oss på var nærmere neste helg, sier Haugen oppgitt.

Haugens mor jobber for tiden i utlandet. Moren og resten av familien hjemme i Orkdal hadde bestilt reisen for å møtes på Kypros. Hun er allerede på øya, men et møte blir det ikke noe av.

- Vi har kjørt i syv timer til Gardemoen, og nå snur vi og kjører hjem igjen. Dette er siste gang vi reiser med Norwegian, sier han.

Følg Adresseavisen på Facebook, Instagram og Twitter.