Han er fornøyd med at det går mot en avklaring for ny godsterminal i Trondheims-regionen.

- Vi mener fortsatt at en integrert løsning der godstransporten på vei, bane og sjø samles i ett felles knutepunkt er det beste. Men som ansvarlig for sjøtransporten har vi ikke mulighet til å vente lenger på en slik prosess. Det er noe av bakgrunnen for at vi har kommet langt i utredningen av en utbygging på Grønøra Vest på Orkanger, sier Krohn-Hansen.

Nå har Regjeringen bekreftet at det skal satses på Orkanger som containerhavn, i kombinasjon med godsterminal sør for Trondheim.

- Vi mener det er fornuftig å bygge ut havna på Orkanger slik at den får kapasitet til å håndtere opp til 100 000 containere årlig på lang sikt. Havna skal også håndtere annet gods. Et større areal på Grønøra Vest er allerede ferdig regulert til havneformål. Vi ønsker å utvide havnearealet ytterligere, men i formannskapet i Orkdal er det en viss uenighet om omfanget av den planlagte utvidelsen. Vi ønsker å bygge ut for fremtiden, vi kan ikke bygge ut en stor regionhavn og bomme på kapasiteten, sier Krohn-Hansen.