Prisen ble delt ut under Trøndersk Reiselivskonferanse på Røros onsdag kveld.

Helt siden starten i 2006 de vært en leverandør av opplevelser med høy kvalitet, særlig i form av maten som serveres i Strandbaren. Kombinasjonen av arkitektur, mat, storytelling og den flotte beliggenheten på Hosnasand i Åfjord, har bidratt til at Stokkøya Sjøsenter har fått oppmerksomhet utenfor både Norges og Europas grenser.

- Modig og imponerende

– Stokkøya Sjøsenter, med eierne Torild Langklopp og Roar Svenning i spissen, har skapt et unikt sted som det har blitt nærmest obligatorisk å besøke, sier reiselivssjef May Britt Hansen i Trøndelag Reiseliv i en pressemelding. Hun mener at satsingen deres var modig og imponerende.

– Gjennom fokus på kvalitet og arkitektur har de klart å få til en suksess som mangler sidestykke. Vi i Trøndelag bør være stolte av å ha et så fantastisk sted i vår egen region, sier Hansen.

Sterk konkurranse

Stokkøya Sjøsenter gikk helt til topps i konkurranse med flere sterke aktører, som Rypetoppen Adventurepark i Meråker, Pstereofestivalen i Trondheim og Crazy Coyote Events i Trondheim. I tillegg til hederlig omtale og en statuett laget av Nidarosdomens Restaureringsarbeider, fikk vinnerne også en kompetansedag sammen med Trøndelag Reiseliv sin nye innholdsskaper/digitale markedsfører, samt fri deltakelse i neste års Norgeskampanje i regi av Innovasjon Norge.

Prisen ble delt ut da den trønderske reiselivsbransjen feiret seg selv på Røros Hotell onsdag kveld. Reiselivets Festaften var en del av arrangementet Trøndersk Reiselivskonferanse, som avsluttes i dag. Reiselivskonferansen arrangeres hvert andre år, i samarbeid mellom NHO Reiseliv Midt-Norge og Trøndelag Reiseliv.