Kundesenteret i Kongens gate 34 i Trondheim hadde et strømbrudd som førte til problemer med betalingsterminaler, skriver AtB på Twitter onsdag morgen.

- Har reserveløsninger

Markeds- og kommunikasjonssjef Grethe Opsal i AtB forteller til Adresseavisen strømbruddet inntraff da de kom på jobb rundt 08-tida onsdag morgen.

- Nå er alle systemene opp igjen, men det ble litt ekstra ventetid da vi fikk trøbbel med betalingsterminalene. Vi fikk reserveløsninger raskt på plass, men vi betjente kundene fra bare to skranker, og ikke fire, som vi vanligvis har, sier hun.

Noen ruter forsvinner, mens andre får flere avganger. Se oversikten over høstrutene til AtB her

- Dårlig timing

Opsal forteller at det er jevnt med kø hele tiden for øyeblikket, men at kundesenteret klarer å ta unna kundemassene ganske godt.

- Det er klart det er travle dager med mange nye studenter, og det passet sånn sett dårlig med strømstans i dag. Det er bra trøkk på kundesenteret i disse dager, sier hun.

Årsaken til strømbruddet er ikke kjent, men da strømmen gikk påvirket det alle systemene til selskapet.

Følg Adresseavisen på FacebookInstagram og Twitter.

Markeds- og kommunikasjonssjef Grethe Opsal i AtB forteller at de ikke vet hva som er årsaken til strømbruddet som oppsto onsdag morgen. Foto: Hermann Hansen