- Jeg filmet folketoget som danset til «Celebrations» i Nordre gate. Det var mellom klokken 13.00 og 14.00 jeg la den ut på Snapchat, sier Joakim Storvold fra Trondheim.

I går markerte Snapchat grunnlovsdagen på en spesiell måte. I appens «My Story» var det mulig å legge ut bilder og videoer av feiringen, som ble delt med appens flerfoldige millionere av brukere.

Noen få innslag ble valgt ut. Joakim Storvolds var ett av dem.

Se adressa-lesernes bilder fra feiringen

4,8 mill.

Storvolds video fra Nordre havnet på Snapchat i 17-tiden i går. Siden den gang har flere millioner sett klippet fra Trondheim.

- Akkurat nå har 4,8 millioner sett klippet, sier Storvold, som får oppdaterte tall i sin «My story».

Han sier at han bruker Snapchat en del til privat bruk. Det er med andre ord ikke vanlig kost at over fire millioner får se det han legger ut på My Story.

-  Det er jo selvfølgelig litt tøft at så mange har sett videoen, men først og fremst er det jo veldig kult med all gratisreklamen videoene gir til Norge og Trondheim som by, sier Storvold.

Lik adressa.no på Facebook!

Følg Adresseavisen på Instagram!

Vanskelig å prissette

Styreleder Marvin Wiseth i Visit Trondheim er begeistret for gårsdagens Snapchat-stunt.

- Det viser kraften i de nye mediene. Vi vet jo fra tidligere at bilder fra Facebook og andre sosiale medier har markedsført byen på en utrolig bra måte. Sidrumpa gamle kailler, som meg, får seg en aha-opplevelse av dette, sier Wiseth, som ikke er på Snapchat.

- Jeg har nettopp kommet meg på Facebook. Det er ikke så mye å slå i bordet med, ler Wiseth.

Han mener at slike bilder er viktige for reiselivet, spesielt når det kommer fra privatpersoner.

- Da får det en mye større troverdighet, som er vanskelig å prissette, sier Wiseth.

SE OGSÅ: Adressa-fotografenes blinkskudd fra folketoget

-  Det er jo selvfølgelig litt tøft at så mange har sett videoen, men først og fremst er det jo veldig kult med all gratisreklamen videoene gir til Norge og Trondheim som by, sier Joakim Storvold. Foto: martine storvold
Daglig leder Marvin Wiseth i Visit Trondheim er ikke på Snapchat, men han er veldig begeistret for kraften i de sosiale mediene. Bildet er tatt ved en tidligere anledning. Foto: Kjell A.Olsen, ADRESSEAVISEN