Kårer byens vakreste juleutstilling

Hvem skaper mest julestemning?

Det har vært en massiv innsendelse i helga, og vi forlenger derfor fristen til i morgen, 7. desember.

Alle butikker og kjøpesenter kan bidra ved å sende inn bilder av sin juledekorasjon, juleutstilling eller julevindu. Send til julebutikk@adresseavisen.no innen 7. desember. Vinneren vil bli kåret 15. desember.

Midtbygruppen og Adressa.no samarbeider om å kåre den flotteste juleutstillingen eller juledekorasjonen blant butikkene i Trondheim.

- Vi søker den gode gamle julestemningen, og håper alle butikkene i Trondheim kan bidra med å finne den igjen, sier Gørill Svingen, salgsleder ved markedsavdelingen i Adresseavisen.

- Øke trivselen

- Målsettingen er å øke trivselen i julehandelen og rett og slett få butikkene til å pynte skikkelig til jul. Byens borgere får noe ekstra dersom butikkene og kjøpesentrene gjør utstillingene sine til en attraksjon, forklarer daglig leder Jarle Pettersen i Midtbygruppen.

Vinneren får en annonse på Adressa.no verdt 20 000 kroner. De ti beste bidragene blir valgt ut av Hjemredaksjonen til Adresseavisen. Så er det opp til leserne å kåre vinneren. Tre lesere som avlegger sin stemme vil få hver sin midtbysjekk på 500 kroner.

Årlig kåring

De to siste årene har Midtbygruppen kåret en vinner blant sine medlemmer, men i år ønsket de å inkludere alle butikkene.

- Handel er en stor aktvitet før jul, og vi vil gjøre handelsopplevelsen bedre ved å motivere butikkene til bedre dekorasjoner og utstillinger, sier Pettersen.

- Før i tiden gledet man seg til å gå gjennom byen for å se julevinduene. Vi vil ha tilbake den store stasen med julepynt i byen. Vi oppfordrer alle butikker til å bidra med bilder av sine utstillinger, sier Svingen.

- Vi håper at dette kan bli en årlig kåring. Vær kreativ, oppfordrer hun.

Norges beste juleby?

For mange kan julehandelen være en stressende opplevelse, men dersom det blir mer fokus på dekorasjon og stemningskapende tiltak tror Pettersen at julehandelen kan bli noe folk vil se frem til. Han har også store vyer for Trondheim i et mer langsiktig perspektiv.

- Dette er et ledd i en større plan om å gjøre Trondheim til Norges juleby etter hvert. Det er en del flinke aktører, men enkelte butikker utnytter ikke de fantastiske mulighetene de har. Andre trekker frem pynten de hadde i fjor, og er fornøyd med det, sier Pettersen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På forsiden nå