- Det ser ut som en krøttersti

Bjørn Borthen er grundig lei av å kjøre ned i dype hull og sprekker i Skjermveien.

Saken oppdateres.

Han har fått nok av å måtte kjøre sikksakk og i sneglefart for ikke å ødelegge bilen på de dype hullene.

Nå har han kopiert opp flere hundre flygeblad som han vil dele ut til naboene, i protest mot veistandarden i Skjermveien fra Rognheim til Søndre Hoem.

- Det er utrolig frustrerende å kjøre her. Standarden er helt forferdelig og veien er fullstendig forsømt. Det ser ut som en krøttersti, sier Borthen.

LES OGSÅ: - Har sjelden vært så ekstremt som nå

Borthen viser frem hull opptil sju centimeter dype. Mange av hullene har vært der i flere tiår. Andre har dukket opp de siste par årene, for eksempel etter graving for bredbåndskabel som ikke har blitt fylt igjen.

Den dårlige veien har blitt et samtaleemne mellom naboene på Byåsen.

- Det er mange som er rimelig oppgitte. Vi har vært i kontakt med kommunen flere ganger, og de har sagt at veien står på lista og at den vil bli tatt. Men det har vi ikke sett noe til, sier Borseth.

Hvordan ser din vei ut? Send oss bilde til webred@adresseavisen.no eller last opp video her.

LES OGSÅ: Til slutt vil ikke veiene være kjørbare

Mange klager

Leder i Trondheim bydrift, Svein Ekle, har forståelse for at mange synes veinettet i Trondheim er for dårlig. Han og de andre ansatte i bydriften får inn haugevis av meldinger fra folk som vil få sin gate fikset.

SE VIDEO: Dette klager vi på

- Dessverre et det slik at forventningene er høyere enn midlene. Vi må prioritere. Men vi har mannskap ute på befaring som gjør vurderinger, og vi prøver å ta det mest kritiske først. Det skal ikke være hull som er direkte trafikkfarlige, understreker Ekle.

Om Trondheim bydrift har blitt varslet om trafikkfarlig vei, og veien ikke har blitt utbedret innen rimelig tid, kan bydriften være erstatningsansvarlig for eventuelle skader.

Sjekk føret på veiene her

Dårligere og dårligere

- Ja, vi må fikse farlige momenter innen rimelig tid. Men det er ingen tvil om at etterslepet er stort. Veiene har blitt dårligere og dårligere, sier Ekle.

Ekle opplyser at den såkalte asfaltsesongen starter etter påske.

- Da vil vi få lappet noen steder, andre steder vil få overtrekk. Når det gjelder etterslepet på hull etter bredbåndsgraving har vi et mål om å få fylt igjen disse i løpet av sommeren, sier Ekle.

 
 
 
 
 
På forsiden nå