Krisemottak opprettes på Royal Garden

15 ansatte i Reinertsen møter kommunens kriseteam.

kriseteamet består av personer som kan snakke med pårørende og berørte.   Foto: BØRGE SVED

Saken oppdateres.

Trondheim kommunes krisestab, bestående av rådmann og øvrig ledelse i kommunen, ble samlet i et møte like etter klokka 16.00 onsdag ettermidddag.

Kriseteam til stede

- Trondheim har opprettet mottakssenter etter brukollapsen på Leangen. Mottakssenteret er etablert på Royal Garden hotell i Trondheim. Kommunens kriseteam er til stede på hotellet, opplyser kommunikasjonsrådgiver Rolf Ivar Svensli i Trondheim kommune til Adressa.no.

LES OGSÅ: Haakon VIIs gate stengt

LES OGSÅ: Reinertsen i ny, alvorlig ulykke

Kriseteamet består av helsepersonell som kan ta imot pårørende eller andre som trenger oppfølging etter den dramatiske hendelsen.

- Det vil bli vurdert fortløpende hvor lenge mottakssenteret skal være åpent, sier han.

15 arbeidere på hotellet

Klokka 18.35 melder Adressa.nos reporter på stedet at rundt 15 arbeidere som jobbet med brua har kommet til mottaket med buss. Fleste arbeiderne er utenlandske, og det er kalt inn tolk.

LES OGSÅ: Trafikkaos i Trondheim

LES OGSÅ: Veitrafikksentralen fikk over 200 telefoner

Arbeiderne har vært samlet hos Reinertsen før de kom til hotellet med buss.

Arbeiderne blir tatt imot av politiet, sju personer fra kriseteamet og bedriftshelsetjenesten til Reinertsen.


Pårørende kan ringe politiets telefon: 73 89 94 00.

 

Reinertsen er totalentreprenør i prosjektet, og hadde flere medarbeidere i nærheten av brua da den kollapset.  
        
            (Foto: BØRGE SVED)

Reinertsen er totalentreprenør i prosjektet, og hadde flere medarbeidere i nærheten av brua da den kollapset.   Foto: BØRGE SVED

Berit Skaug ved krisesenteret i Trondheim kommune forteller at det er sju fra kriseteamet til stede.  
        
            (Foto: børge sved)

Berit Skaug ved krisesenteret i Trondheim kommune forteller at det er sju fra kriseteamet til stede.   Foto: børge sved

På forsiden nå