I tillegg til sitt eget varsel, har disse fått inkassovarsel som skulle til andre personer.

- Vi beklager dette på det sterkeste. Det er kvalitetsbrudd fra vår side, og ikke bra nok rett og slett. Vi har varslet Datatilsynet siden det er snakk om brudd på personopplysningsloven, sier IT-sjef Bjørn Villa i Trondheim kommune til Adresseavisen.

Teknisk feil

Årsaken til feilutsendelsene er en teknisk feil i printsystemet til Trondheim kommunes underleverandør.

- Det vi tror har skjedd er at det har blitt skrevet ut mer kundeinformasjon i samme brev enn det egentlig skulle ha blitt gjort, sier Villa.

Varslet av mottaker

De fant ut av feilsendingene ved at en mottaker ringte og varslet.

- Dessverre var det ikke egne kvalitetsrutiner som avdekket feilen, men vi er veldig glad for at innbyggeren tok kontakt, sier Villa.

Han oppfordrer folk som har mottatt et slikt brev om å ta kontakt med Trondheim kommune om de har spørsmål rundt brevet.