Saken oppdateres.
EU-kommisjonen sier i en uttalelse at de opprinnelige planene førte til bekymringer for konkurransen i markedet, men at vilkår i avtalen sikrer at den ikke er i strid med EUs konkurranseregler.
Oppkjøpet vil gjøre den franske togprodusenten til verdens nest største. Bare kinesiske CRRC vil være større, skriver Reuters.
Alstom har forpliktet seg til å kvitte seg med enkelte fabrikker for å få oppkjøpet godkjent.
– Nå vil en enhet som kombinerer Alstom og Bombardier, vokse fram. Samtidig, takket være disse tiltakene, vil det nye selskapet fortsatt bli utfordret i sine kjernemarkeder, noe som ganger EUs kundekrets og forbrukere, sier EUs konkurransekommissær Margrethe Vestager.
Hun satte i fjor foten ned for en fusjon mellom Alstom og tyske Siemens. Beslutningen ble skarpt kritisert av myndighetene i Frankrike og Tyskland.
(©NTB)