Sammen med 130 andre markedsføringsbyråer ble trondheimsselskapet invitert til Berlin i midten av mai, forteller daglig leder Anders S. Rønningen i Utbrudd.

Selskapet jobber både med digital markedsføring, analyse og strategi for sine kunder, og hadde i fjor inntekter på rundt ti millioner kroner.

Rønningen sier at de blant annet jobber med annonsering gjennom søkemotorgiganten Googles nettverk, enten i søkemotoren eller på nettsider. De er også blant 4000 Google-partnere i Europa, Midtøsten og Afrika (Emea-regionen), og basert på visse kriterier ble 130 av disse hedret under arrangementet «Ready to rock» i Berlin.

- Vi var ett av byråene som var så heldige å bli invitert, men vi visste lite om hva som skulle foregå. Vi fikk bare beskjed om å være der, sier Rønningen.

- Visste dere ikke at dere skulle få pris?

- Vi turte ikke å håpe.

- Hvilken betydning vil dette ha for dere, utover at det en anerkjennelse?

- Det er vanskelig å si. Først og fremst er det en anerkjennelse. Det betyr utrolig mye for teamet vårt, og det er ekstra kult at vi er et lite og relativt nyoppstartet byrå i Trondheim. Det er en bekreftelse på at vi gjør noe riktig, sier han.

Byrået ble etablert for tre år siden, og har nå syv ansatte.