- Rent økonomisk er vi veldig fornøyd med resultatet. Vi omsatte inne på konsertområdet for omtrent det vi estimerte på forhånd, sier Kristian Digre i Trondheim Concerts.

Før Springsteen-konserten tirsdag så estimatet slik ut: En plass mellom syv og åtte millioner i total omsetning, noe som betyr rundt 200 kroner for hver publikummer. Seks til syv av disse millionene gikk til mat og drikke, resten til kjøp av bandeffekter.

Solgte mer mat enn forventet

Mat- og drikkekonsumet under konserten gjettet Digre da ville være rundt 20 000 liter øl og tre til fem tonn med pølser, hamburgere og wraps.

- Vi solgte mer mat enn det vi forventet. Jeg vil ikke gå ut med nøyaktige tall, men veldig mye mat ble solgt i forkant og bakkant av konserten. Ettersom det var så mye folk som skulle inn var det mange som valgte å komme tidlig. I tillegg var det jo en lang konsert også. Når det er sagt er ikke akkurat regn ypperlig salgsvær, fortsetter Digre.

Digre opplyser også at det ble solgt rundt 25 000 bussbilletter til 100 kroner stykket for shuttlebussene som gikk mellom arenaen og sentrum. Tar en med de rundt 30 millionene det ble solgt billetter for betyr det at den totale omsetningen for konserten er på rundt 40 millioner.

Omtrent 40.000 halvlitere forventet arrangøren at kom til å bli solgt i forkant av konserten. Her er fem av dem. Foto: Rune Petter Ness