Innom er navnet på det nye konseptet som åpner sin første butikk på Grünerløkka i Oslo denne uka. Det er E24 som omtaler det nye butikkonseptet.

Til avisen sier Ole Robert Reitan at det finnes et gap mellom de største 7-Eleven-utsalgene og Rema 1000-butikkene.

– Det er en hybrid. Midt imellom. Vi må tilpasse oss stadig mer innflytting til byer. Folk kjører ikke like mye bil, man vil ha ting tett der man bor. Det er en del makrotrender som gjør at vi kan treffe godt med dette, sier Reitan.

Om dette blir en suksess i Oslo, sier Reitan at det blir flere Innom-butikker i de største byene i Norge, og med tiden i Sverige og Danmark.

– Hvis kundene liker det de ser i Innom, så kommer det flere butikker fortere enn fy, sier Innom-sjef Havva Kara til E24.

Noe av inspirasjonen kommer fra lignende konsepter i utlandet, og Reitan nevner Whole Foods som et av flere eksempler til avisen. Innom-butikkene skal inneholde eget bakeri og varmmat, i tillegg til 3000 varelinjer, ifølge E24.

Kara forklarer at de har lagt seg på samme prislinje som Rema-butikkene, og med tiden skal også Innom drives av franchisetagere.