I snart 14 dager har vogna stått utenfor kjøpesenteret og tilbudet har blitt godt mottatt av kundene.

– Ja, vi er fornøyd. Det er veldig tilfredsstillende. Vi har hatt en stille åpning for å se hvor mye folk vi må ha ansatt og hvordan ting fungerer, sier Marius Sivertzen fra Stjørdal.

Han er en av tre nøkkelpersonene i firmaet. De to andre er hans far Roar Sivertsen og Kovan Mehidi.

Lang erfaring i bransjen

Marius Sivertzen er en travel mann som i tillegg til Kebab King jobber i barnevernet og skole.

Han forteller at konseptet kom til en dag han og faren Roar Sivertsen fra Muruvik og kurderen Kovan Mehidi satt og drodlet.

– Vi satt sammen en dag og fant ut at dette gjør vi. Så det ble vi tre som jobber med dette, og det har blitt et prosjekt for oss alle tre. Og som min far sier: Han har ikke peiling på mat og er helt avhengig av oss to. Så det ble litt forskjellige roller på oss alle.

Saken fortsetter under bildet

Da Bladet stakk innom Kebab King var køa lang for å få seg en matbit. Foto: Richard Bakken

– Du har litt peiling på mat?

– Jeg har fagbrev som kokk og servitør. Siden jeg var femten år har jeg jobbet i restaurantbransjen. Så det blir noen år med fartstid, sier 39-åringen, som har drevet flere egne steder. Han vil trekke frem Mehidi.

– Kovan kan kebab og har jobbet i bransjen i lang tid. siden 1994. Han kom hit som kvoteflyktning i 1994 og faren startet restaurant. Kovan har blant annet jobbet sammen med familien i restauranten og flere andre engasjement de siste årene, sier Sivertzen.

– Det er konseptet rundt med street food som jeg synes er interessant.

Spesialisert

– Hvorfor ble det kebab?

– Grunnen er at vi spesialiserer oss på noe som ingen andre egentlig har. Alle i bransjen skal ha enten pizza eller hamburger. Kebab er litt undervurdert, for kebab i dag er alt mulig. Man kan gjøre alt med kebaben. Dette er et prosjekt som ingen andre har spesialisert seg på i Norge. I utlandet er dette stort. Vi har vært mye ute og reist og ser at food trucks som er spesialisert på et produkt er tingen. Ikke ha hundre forskjellige retter på menyen. Og derfor er alt vi serverer er relatert til kebab. Her får man ikke kebabtallerken. Her får du chipsen inne i kebaben.

Sivertzen mener at fleksibiliteten er viktig.

– Vi har sett at ei vogn er noe som fungerer i nuet i den grad at man slipper faste utgifter som husleie ved nedstengninger som en pandemi, eller andre grunner. Man blir sin egen herre, sier han.

Flere vogner

Han ser muligheter til å utvikle firmaet. I dag har de vogna utenfor Torgkvartalet. De har også en litt mindre vogn som kan rigges etter avtale, eller leies ut. De jobber også men en Chevrolet Step Van som skal være klar i løpet av våren.

– Vi har et tilbud til det meste. Utfordringen i dag er tid og antall ansatte, sier Marius som er vokst opp i Hommelvik og har bodd i Stjørdal de siste 10 årene.

– Hvorfor skal man kjøpe kebab hos dere?

– Et godt spørsmål. Vi har et konsept som har en rød tråd, med produkter som har en smak som er kjent fra der man har god kebab. Vi har ordentlig kebab-kjøtt og lager dressingene selv. Maten lages også uten halvfabrikata.

Sivertzen legger til at de skal ha åpent på nattestid i helgene.

– Vi er ikke et gatekjøkken, men jobber med streetfood og håndmat. Vi skal være et annet segment.