- Jeg tenker, hva gjør vi nå? Hvordan skal vi snakke med barna om dette? Mitt barn er ikke berørt, men likevel må det snakkes om.

Morens opplevelse er at det ikke har vært noe helt spesielt med klassetrinnet.

- Det har vært en del uro, men det er blitt mye bedre det siste året. Vi hadde foreldremøte i mars og da var konklusjonen at miljøet i klassen var mye bedre. Lærerne var også fornøyd. Kanskje har det vært mer fokus på kjærestegreier på dette trinnet enn vanlig.

Når du ser på hele skolegangen til disse barna, hvor mye problemer har det vært?

- Det har vært konflikter og en del elever har elever nok følt uro, men jer tror de fleste har opplevd skolegangen som trygg og grei. Vi har hele veien følt at skolen har vært kjapp og tatt problemene på alvor. Og så har altså situasjonen bedret seg mye det siste året.

Tror du at saken kan være overdimensjonert?

- Det ser stort ut når det kommer i media, og jeg er usikker på om det er så stort. Men jeg er glad for at skolen og kommunen tar dette på alvor. Når det snakk om slike ting, er det er en stor sak om det gjelder ett barn, eller om det er mange. Jeg er i alle fall glad for at det ikke er snakk om at voksne har vært involvert i det som skal ha skjedd.