Samboerparet Mads Michaelsen og Cecilie Wetting opplevde at bilen deres fikk store skader i fronten etter at et vognskur blåste overende ved parkeringsplassen på Ladetorget 15. februar i år.
Da Adresseavisen skrev om saken første gang i starten av august, hadde ikke samboerparet fått noe endelig svar på hvem som skulle ta regningen.
- Vognskuret blåste over bilen vår, og knuste frontruten og bulket bilen. Våre barn kunne vært i nærheten av bilen, de er tre og fem år. Det er utrolig at ingen ble skadd. Et barn hadde vært sjanseløs. Skadene på vår bil er taksert til 37 000 kroner. Jeg er i ferd med å gi opp, for jeg kommer ingen vei med Rema 1000, sa Michaelsen den gang.
Krever svar fra elleve bedrifter - slik svarer bedriftene om luktmysteriet
Fikset på én dag
Adresseavisen publiserte en sak 2. august, og like etterpå skjedde det en utvikling i saken.
- Etter at saken ble publisert tok Rema kontakt med meg og lovet en løsning. Det tok bare én arbeidsdag, forteller Michaelsen i en epost.
Det var Rema som tok initiativet til å få til en løsning til slutt, men Michaelsen tror medieomtalen kan ha vært en medvirkende årsak.
- De ga oss et kontantoppgjør, sier Michaelsen.
Turistattraksjon i Namdalen vil trolig være stengt i flere sesonger fremover
- Vil ikke ha mer ventetid
Regiondirektør Vidar Andersen i Rema 1000 Midt-Norge bekrefter at de har tatt regningen på bilskadene.
- Vår forsikringsrådgiver sier at saken vil løse seg, men for at ikke bileier skal utsettes for ytterligere ventetid, er skaden anbefalt avsluttet med at bileier har fått sitt oppgjør, forklarer han.
Han forteller at de har jobbet med en løsning siden mai etter at bileier henvendte seg til Rema.
- Vi har hele tiden trodd på løsning og at den var nært forestående, sier Andersen.