TEMA

mandag 18.02 2019

Her er de 20 beste filmene i 2018

Utsøkte filmer av to av verdens beste regissører ruver mest i et særdeles godt filmår, ifølge vår anmelder. Klikk på titlene for anmeldelse av de beste filmene med norsk premiere i 2018.

lørdag 29.12 2018
Årets blideste pokerfjes: En lattermild Ivar Koteng dagen før tidligere RBK-trener Kåre Ingebrigtsen må gå. 

Adresseavisen oppsummerer

Eksploderende toalett, Sandbergs ferietur og flytrafikkens trønderske forsvarer: Her er året som gikk

2018 var året for parterapi, tåtråkking, slurv med sikkerhet og statshemmeligheter. For ikke å snakke om pute-tv. Vi tar deg med på en reise gjennom den nære fortiden.

onsdag 26.12 2018
Podkasten er ikke død. Mine favoritter fra 2018 handler om alt fra en IS-kriger og en bisarr konspirasjonsteori fra internett, til Lauryn Hills «Doo Woop (That Thing) og hvordan en fantasy-forfatter bygger opp et fiktivt univers. 

De fem beste podkastepisodene fra 2018

Ingen over, ingen ved siden. De beste podkastene jeg har hørt i år handler om alt fra IS til et legendarisk R&B-album.

mandag 17.12 2018
Kandidat 1: Årets trønder er ingen ukjent sak for Håkon Bleken. Han fikk tittelen allerede i 2003, da Adresseavisen delte ut prisen alene. Da var han 75 år og hadde nettopp sluttet å røyke. – Jeg kunne godt tenkt meg en røyk av og til, sier han nå, 15 år senere. 

Årets trønder 2018 - kandidat 1:

En uredd bypatriot? En sjikanøs debattant? Eller en genial kunstner?

En uredd bypatriot? En sjikanøs debattant? Eller en genial kunstner? Meningene er mange om Håkon Bleken, som snart fyller 90 år.

lørdag 17.11 2018

Disse er foreslått - nå skal juryen velge fem kandidater til Årets trønder

Forslagene til NRK Trøndelag og Adresseavisens hederspris har strømmet inn. Nå kan du selv lese navnene som juryen skal vurdere.

mandag 29.10 2018

Årets trønder 2018:

Hvem mener du er Årets trønder i år?

Hvem er det som har gjort noe ekstraordinært i år? Hvem er det som har satt Trøndelag på kartet?

onsdag 03.01 2018

Her er tekno-trendene som vil prege livet ditt i året som kommer

Flere vil betale med mobilen, kutte kabelen til TV-en og bli utsatt for digital svindel. Velkommen til teknologiåret 2018.

torsdag 28.12 2017
Hvor går vi?: FN valgte 2017 som det internasjonale året for bærekraftig turisme som formål, men hva gir FN oss for 2018?  

(Foto: Berit Keilen/ NTB)

Gjestekommentar

Det internasjonale året for ingenting

Mandag begynner det nye året. Ohoi! Men hva heter 2018?