«9.9.2014  - Wish we could say more» står det å lese på invitasjonene til Apples pressekonferanse som avholdes i Flint Center for Perfoming Arts i Cupertino, California.

Som vanlig vil det årlig vekkelsesmøtet bli gjenstand for en rekke lanseringer og avsløringer om hva som vil bli tilgjengelig for forbrukerne i løpet av de kommende 12 månedene. At vi får se en ny iPhone tar vi automatisk for god fisk. iPhone 6 vil trolig komme i to forskjellige størrelser - en med en 4,7 tommers skjerm og en med 5,5 tommers skjerm. Til sammenligning har iPhone 5S en skjerm på 4 tommer.

Det ryktes også at Apple vil lansere sin Smart Watch - et armbåndsur som på mange måter vil fungere slik som dagens smarttelefoner gjør.

Kanskje vil vi også få en annonsering av en ny generasjon iPad, en ny Mac og en ny versjon av OS X?

Digital lommebok

De siste ryktene er derimot det som høres mest spennende ut. Ifølge finansavisen Bloomberg ( via anonyme kilder) så har Apple nå klart å hale i havn en avtale med Visa og en rekke andre store betalingformidlere, banker og finansielle forhandlere.

Bloomberg skriver i dag at iPhone 6 skal være ustyrt med en såkalt NFC-chip ( Near Field Communication). Denne vil - kombinert med Touch ID-teknologien som ble lansert med iPhone 5S - gjøre det mulig å betale i betalingsterminaler med kun telefonene tilgjengelig.

Andre følger etter

Men dette er jo ikke noen nyhet, tenker du kanskje. Sant nok. Valyou -teknologien ble rullet ut til Android tidligere i år der blant andre Visa Norge, Telenor og DnB var med. Men om Apple klarer å få en slik løsning som standard i selve telefonen ( og ikke som bare en app) så vil de kunne klare å revolusjonere mobilbransjen og finansmarkedet i samme smekk, mener Ben Bajarin, en analytiker for Creative Strategies LLC i San Jose, Californa.

- Du kan elske dem eller hate dem, men faktum er at Apple setter standarder for mye av det som skjer i den digitale verden i dag, sier Bajarin til  Bloomberg.

- Apple er lederen i disse markedene. Når de gjør noe så følger alle andre etter. Det handler om å innovere, fjerne sperrer og skape nye løsninger slik at du du skaper lojale kunder.