I gårsdagens «Signert» i Adresseavisen, var spaltist Ørjan Greiff Johnsen ute og kritiserte RBK sitt valg av pausemusikk under kampene på Lerkendal. Det var særlig spillingen av Bruno Mars med ”When I was your man”, som fikk begeret til å flyte over.

For, som Johnsen spør, hva har en låt om uhelbredelig kjærlighetssorg med fotballkamp å gjøre?

Les innlegget her.

En glipp

Adresseavisen lot RBK få svare på kritikken fra Johnsen, og kan med dette overbringe en beklagelse til både ham og andre publikummere som følte at Bruno Mars' tåreperse var et mildt sagt malplassert valg av pausemusikk.

- Vi kan nok godt bli flinkere til å spille mer «fartsfylt»musikk i pausene, sier konstituert daglig leder i RBK Tove Moe Dyrhaug og legger til at akkurat Bruno Mars var en glipp.

- Det pleier jo ellers å gå mest i fotballmusikk, legger hun til.

Johnsen spør også om det er en mulighet for at plateselskapet til Bruno Mars har kjøpt seg reklameplass i pausene på Lerkendal.

Dyrhaug svarer ikke direkte på om det er det som har skjedd i dette tilfellet, men understreker at det absolutt er mulig for plateselskap å promotere artister på denne måten.

- Det er det. Så blir det opp til oss å vurdere hva vi ønsker å ta med eller ikke, sier Dyrhaug.

Kulturarena

Johnsen er også ute å retter en pekefinger mot det han oppfatter som RBKs mangelfulle bruk av lokal kultur under kampene.

Dyrhaug mener imidlertid at RBK på ingen måte overser trøndersk kulturliv.

- Gjennom prosjektet «Trøndelag på kamp» gir vi lokale kulturentusiaster lov til å vise seg frem for publikum på Lerkendal, sier hun.

- Det er en ganske så stor pågang av særlig unge artister som gjerne vil stille opp som pauseunderholdning i forbindelse med kamper, fortsetter Dyrhaug.

Det spørs imidlertid om Bruno Mars slipper til for å «live opp» stemningen igjen.

Du kan ha hørt Bruno Mars på Lerkendal for siste gang. Foto: NTB scanpix