Nyansettelsene varsles i en pressemelding fra selskapet. Der heter det om de nyansatte:

Heidi Hiort kommer fra L’Oréal-systemet og er ny brand manager i Multibev. Monika Tomter kommer fra Vinmonopolet og har startet i Soleras nyetablerte produkt- og innovasjonsselskap Urban Beverages. Martin Eide-Pettersen styrker laget i Stenberg & Blom.

Heidi Hiort Wollmann er utdannet diplommarkedsfører fra BI. Hun har jobbet som brand manager for Voss Water ASA i USA og som informasjonsansvarlig i Harald A. Møller AS. De siste årene har hun jobbet i L'Orèal, som selger for Redken, salgssjef for L’Oréal Professionnel og som for Commercial and Education Director i Matrix.

Martin Eide-Pettersen er utdannet siviløkonom fra BI Sandvika. Han har 10 års erfaring fra importsiden hos ledende aktører i bransjen som Bacardi, Altia og Arcus. Martin har jobbet med store internasjonale merkevarer som Bacardi, Martini, Bombay Sapphire og Jack Daniel´s. Han har lang erfaring som brand manager, i tillegg har han også jobbet med økonomi og logistikk.

Monika Tomter har bred erfaring med produktutvikling, merkevareledelse og kategoristyring fra ulike bransjer. Hun har bakgrunn som produktsjef i Fjordland, og kommer nå sist fra Vinmonopolet. Monika er utdannet sivilmarkedsfører, og har en bachelorgrad i ernæring. Hun har i senere tid tatt WSET advanced, for å bygge en sterkere vinkompetanse.

-Dette er i tråd med utvikling av Solera, både av mennesker, organisasjon og verdier, for å bli det mest spennende og innovative drikkevareselskapet i Norden. Jeg er glad for at vi har fått så dyktige mennesker som Heidi, Martin og Monika med på laget, sier Christian Holst, administrerende direktør i Solera Norge.