Etter at Adresseavisen skrev om Geir Håkon Liff fra Verdal Som har ventet seks måneder på å få forsikringsoppgjøret etter flommen i vinter, sendte Gjensidige brev der de tilbyr en løsning.

Helt siden flommen i månedsskiftet januar-februar har Liffs enebolig i Vuku stått ubebodd, og det er ikke foretatt reparasjonsarbeid fordi forsikringsoppgjøret ikke var avklart.

- Vi har vært i kontakt med forsikringstaker tidligere, men dette har tatt for lang tid. Det må vi ta inn over oss. Årsaken er blant annet ferieavvikling. Nå regner vi med at saken blir avsluttet raskt, sier Pål Hestegrei, ansvarlig for skadeoppgjør i Gjensidige forsikring, region nord.

Selskapet mottok melding om 600-700 skader på grunn av stormen og 3-400 flomskader i vinter. Hestegrei viser til at flomskadene kan ta litt lengre tid fordi skadde hus må tørkes ut så godt som mulig før skadene kan takseres.