Mange fortviler etter å ha mistet 13 kanaler på grunn av at forhandlingene mellom Canal Digital og Discovery enda ikke er i boks.

- Hadde jeg hivd meg på klagekoret av titusener av meninger hadde innlegget mitt druknet. Så jeg skrev et med humor, som jeg håpet de ville legge merke til, sier Terje Grøndal.

Og det ble det. Innlegget ble skrevet tirsdag kveld, og torsdag morgen har over 26 000 personer likt Grøndals kommentar:

«Kjære Canal Digital. Jeg beklager å måtte meddele at pga brudd i forhandlingene mellom meg og min bankkonto vil dere miste 40% av mine innbetalinger inntil konflikten er løst. Som en MEGET god kompensasjon kan dere få se 3 bilder av meg på min fb-konto. Tilbudet må benyttes innen 8/2.»

- Det var aldri i tankene at innlegget kunne ta sånn av. Det er veldig morsomt, ler han.

Striden mellom Canal Digital og Discovery er ikke over. Her er Forbrukerombudets tips til deg som har svart skjerm.

- Latterlig kompensasjon

Det ligger også alvor bak innlegget, og Grøndal mener det belyser en viktig sak fra forbrukernes ståsted, bare på en litt annen måte.

- Jeg har vært trofast kunde i over 10 år, så jeg ble småforbannet over at Canal Digital kan ta full betaling for et produkt vi ikke får. Og det toppes med en latterlig kompensasjon på tre filmer som vi kan se før 8. februar, sier Grøndal.

- Flott at du byr på bilder

Canal Digitals kundebehandler var ikke sen med å svare - med samme mynt.

«Vi skjønner hvordan du har det - det er en krevende situasjon, og håper virkelig du snart får gjenopptatt forhandlingene med din bankkonto. Selv om det selvsagt ikke erstatter betalingen fullt ut, syns vi det er flott at du byr på noen bilder som et plaster på såret mens denne konflikten pågår.»

Grøndal håper konflikten snart løser seg, slik at han kan se Livsfarlig Fangst og Gullfeber på Discovery igjen.

- Vi vurderer å kutte abonnementet. Vi har vært kunder lenge, men vil blir ikke for enhver pris, sier han.