På verdensbasis skal konsernet kutte 800 ansatte i marinedivisjonen, og 200 av dem må gå i Norge, ifølge Sysla. Selskapets marinedivisjon har 1.800 ansatte i Norge. Samtlige kan søke på et frivillig tilbud om sluttpakke.

– Nå gjenstår det å se hvor mange som søker på det frivillige tilbudet, for å se hvor mange vi står igjen med. Vi jobber også med å redusere kostnader på andre måter, sier kommunikasjonsdirektør Anette Bonnevie Wollebæk.

Siden midten av 2015 har rundt 500 Rolls-Royce-ansatte i Norge mistet jobbene sine, rundt 1.000 globalt.

Etter planen skal sluttpakkene tre i kraft 1. mars.

Rolls Royce har et eget kontor med 28 ansatte i Trondheim. Kontoret har ansvar for teknologisk utvikling av permanent magnet-motorer i den maritime delen av Rolls Royce-konsernet.

Kommunikasjonsdirektør Anette Bonnevie Wollebæk opplyser til Adresseavisen om at kontoret vil bestå som i dag, men kan ikke si noe foreløpig om det kommer nedbemanning her.

Trondheimskontoret leverer blant annet teknologi til elektromotorene som skal drive de nye Hurtigruten-skipene som skal bygges ved Kleven-verftet.