Gå til mobilutgaven
Tips oss 24 timer i døgnet på 07200!
  • Send SMS til 07200, kodeord TIPS
  • Send epost til 07200@adresseavisen.no
  • Ring 07200 (telefonen er betjent hele døgnet)

Hver måned belønner vi det beste tipset med inntil 10.000 kroner. Alle tips blir vurdert. Du kan også benytte dette skjemaet:

forsiden / Økonomi

Ny burgerkjede til Trondheim

Illustrasjonbilde
(Foto: Adresseavisen)

Illustrasjonbilde Foto: Adresseavisen

Ny burgerkjede til Trondheim

Norgesgruppen åpner kjedekonseptet Burgy, som de håper skal bli Norges mest populære spisested for hurtigmat.
Leses nå:

Veidekke med 100 mill. i pluss i Trøndelag i fjor

Veidekke leverte et solid overskudd for 2015, selv om det ikke så slik ut på starten av året.

Dagens gründer: Technium

Skal gjøre det like lett å bytte sykkeldekk som å bytte sko

Seks NTNU-studenter vil oppfylle helårssyklistens våte drøm.

Oppdrag gründer:

Nav med eget forum for arbeidsløse oljeingeniører

Nav på Lerkendal har tatt konsekvensen av at oljebransjen nedbemanner kraftig. De samler de arbeidsløse oljeingeniørene i et eget forum.

Trønder-milliardær selger til trønder-milliardær

Ola Mæle har solgt 72 000 mål i Flatanger til trønder og grunnlegger av Skagenfondene, Johan Kristoffer C. Stensrud (62).

Sjef på fire hjul

Tom Bendiksen kjører bil til jobb, selvsagt gjør sjefen for Kverneland bil det.

Matkrigen på nett tar av - og gir lavere priser

Mathandelen på nett går rett til værs, og i Oslo kan du nå få varene hjem på døren innen halvannen time.

Leketøysbutikk på Lade er konkurs

Yes! vi leker i handelsparken Lade Arena er slått konkurs.

Telenor brukte 230 millioner mer enn normalt på konsulenter

Telenor brukte 230 millioner kroner mer enn normalt på rådgivere, konsulenter og advokater i fjor høst.

Saken oppdateres Last inn siden på nytt

Et nytt kjedekonsept som spesialiserer seg på hamburgere skal til å etablere seg i Trondheim. Hamburgerkjeden Burgy, skal også selge sandwicher, wraps, salater, desserter, kalde og varme drikker. Norgesgruppen åpner sitt første spisested i den nye kjeden når Sirkus Shopping på Leangen åpner den 4. oktober.

- Burgy skal være et nytt mat i farten konsept. Det skal være et godt spisested med fersk, variert og smakfull mat av gode råvarer. Det skal skille seg ut med en god produktkvalitet og atmosfære, sier Kine Søyland, som er kommunikasjonssjef i Norgesgruppen.

LES OGSÅ: Burger heaven

Både sunt og mindre sunt

Ifølge jobbannonsen til Burgy har de ambisjoner om at Burgy skal bli landets mest populære spisested for et raskt måltid. I annonseteksten søker de etter daglig leder og 20 ansatte. Matoppskriftene skal være utarbeidet sammen med kokker fra Kulinarisk Akademi. I annonseteksten sin skriver de at råvarene deres skal være bedre enn konkurrentenes.

- Burgy skal være en matbit av høy kvalitet. Utover dette vil det være både sunne og mindre sunne produkter, sier Søyland.

LES OGSÅ: Den ene haugen med mat gjør deg fet og syk

Norgesgruppen har allerede etablert Deli de Luca og Mix, som fungerer som en slags krysning mellom servicehandel og serveringssteder. Kommunikasjonssjefen vil ikke si noe om hvem de regner som de største konkurrentene.

-Burgermarked i vekst

- Vi vil konsentrere oss om å levere et bra konsept. Konkurrentene er mange, men vi har tro på at Burgy vil skille seg ut og klare å etablere seg, sier Søyland.

- Norgesgruppen jobber kontinuerlig med å utvikle nye konsepter for servicehandel. Vi ser at burgermarkedet er i vekst, og at det er en mulighet til å ta en posisjon, sier Søyland.

Søyland forteller at spisestedet i Trondheim blir et pilotprosjekt som vil være med på å avgjøre hvordan den videre etableringsprosessen av andre spisesteder i kjeden vil foregå.

LES OGSÅ: Norges dyreste burger selges fra kro

-Vil ha rent kjøtt

En rapport fra Statens institutt for forbruksforskning (SIFO) kom i 2009 frem til at tilbudet er helt i utakt med typen mat som blir etterspurt. Rapportforfatter Annechen Bahr Bugge tror hurtig kvalitetsmat har noe for seg.

-Folk vil ha flere rene kjøtt- og fiskeprodukter. Billig og usunn hurtigmat har vært populært blant ungdom og blant menn med lav utdanning. Samtidig kom det i vår undersøkelse frem at kvinner krever sunn hurtigmat, sier Bugge.

Må konkurrere med sushi

Hun tror såkalt kvalitets-hurtigmat vil konkurrere med blant annet sushirestauranter.

- Sushi- og smoothie-barer har blitt veldig populært i de store byene, sier Bugge.

Hun advarer likevel mot å overdrive markedsføringen om "sunne" produkter.

- I vår undersøkelse sa en stor andel av de spurte at de misliker reklame om sunn mat, mens sannheten er en helt annen.  må kunne dokumentere påstandene sine, sier Bugge.

Vis debatt
Mer å lese på adressa.no:
Nytt fra Adressa Pluss:

Adresseavisen ønsker en åpen og saklig debatt. Alle innlegg blir kontrollert før publisering. Debatten er åpen kl 07 (08) - 24. Vi forbeholder oss retten til å forkorte, redigere og fjerne innlegg. Ditt fulle navn må enten gå fram av epost-adressen eller oppgis som brukernavn/Facebook-profil. Debattregler

Regler for debatt her på adressa.no:

  • Diskuter sak, ikke person. Det er ikke tillatt å hetse eller trakassere meddebattanter.
  • Banning eller ukvemsord er ikke tillatt.
  • Vi godtar ikke rasisme, trusler eller angrep på personer eller grupper.
  • Oppfordringer til ulovlige handlinger godtas ikke.
  • Adresseavisen har redaktøransvar for alt som publiseres, men du er også personlig ansvarlig for innholdet i innlegget.
  • Skriv kort og hold deg til saken. Vi godtar bare norsk, svensk, dansk eller engelsk tekst.
  • Publisering av opphavsrettsbeskyttet materiale er ikke tillatt. Du kan sitere korte utdrag av andre tekster eller artikler, men husk kildehenvisning.
  • Det er ikke tillatt å legge inn lenker i teksten.
  • Alle innlegg blir kontrollert før de publiseres på adressa.no.
  • Innlegg med falske profiler blir fjernet.

Innlegg som bryter med våre grunnregler, blir ikke publisert. Vi forbeholder oss retten til å stenge ute debattanter som ikke overholder reglene.

comments powered by Disqus