Gå til mobilutgaven
Tips oss 24 timer i døgnet på 07200!
  • Send SMS eller MMS med bilder til 07200, kodeord TIPS
  • Send epost til 07200@adresseavisen.no
  • Ring 07200 (telefonen er betjent hele døgnet)

Hver måned belønner vi det beste tipset med inntil 10.000 kroner. Alle tips blir vurdert. Du kan også benytte dette skjemaet:

forsiden / Økonomi

Ny burgerkjede til Trondheim

Illustrasjonbilde (Foto: Adresseavisen)

Illustrasjonbilde Foto: Adresseavisen

Ny burgerkjede til Trondheim

Norgesgruppen åpner kjedekonseptet Burgy, som de håper skal bli Norges mest populære spisested for hurtigmat.

Norwegian kan ha tapt én milliard på flytrøbbel

Problemene med Norwegians Dreamliner-fly har ført til rundt én milliard kroner i ekstra kostnader og tapte inntekter for selskapet.

Kongsberg Maritime flytter fra Lade

Etter mer enn 40 år på Lade, flytter Kongsberg Maritime til Grilstad Marina.

Se kart over Kotengs boligimperium

Ivar Koteng er stor innen nærigseiendom i Midtbyen. Nå blir han også en av Trondheims største på boligeiendom.

Kutt reduserer underskuddet i Norske Skog

Lavere kostnader gir uttelling på bunnlinjen i Norske Skog, til tross for fallende inntekter. Underskuddet før skatt ble på 40 millioner kroner i tredje kvartal.

Norges Bank holder styringsrenten fast

Norges Bank holder styringsrenten uendret på 1,5 prosent. Dermed passerer vi 1.000 dager med samme rente innen neste rentemøte.

Sterkt kvartal for DNB

DNB fikk et resultat på 5.686 millioner kroner i tredje kvartal, opp 805 millioner fra samme kvartal i fjor.

Per Sandberg åpen for omkamp om formuesskatten

Frp-nestleder Per Sandberg er åpen for omkamp om formuesskatten når samarbeidspartiene skal snekre budsjett på Stortinget i høst.

Hun er årets entreprenør i Midt-Norge

Vibecke Bondø fra Namdal til topps i vekstskaperprogram.

Reagerer sterkt på fjerning av søskenrabatt

SFO-ledere i Trondheim mener barna vil lide under rådmannens forslag.

Marine Harvest tjener mer

Marine Harvest slakter mer og tjener mer. Men lakseprisene faller, og det gjør bunnlinjen også.

Saken oppdateres Last inn siden på nytt

Et nytt kjedekonsept som spesialiserer seg på hamburgere skal til å etablere seg i Trondheim. Hamburgerkjeden Burgy, skal også selge sandwicher, wraps, salater, desserter, kalde og varme drikker. Norgesgruppen åpner sitt første spisested i den nye kjeden når Sirkus Shopping på Leangen åpner den 4. oktober.

- Burgy skal være et nytt mat i farten konsept. Det skal være et godt spisested med fersk, variert og smakfull mat av gode råvarer. Det skal skille seg ut med en god produktkvalitet og atmosfære, sier Kine Søyland, som er kommunikasjonssjef i Norgesgruppen.

LES OGSÅ: Burger heaven

Både sunt og mindre sunt

Ifølge jobbannonsen til Burgy har de ambisjoner om at Burgy skal bli landets mest populære spisested for et raskt måltid. I annonseteksten søker de etter daglig leder og 20 ansatte. Matoppskriftene skal være utarbeidet sammen med kokker fra Kulinarisk Akademi. I annonseteksten sin skriver de at råvarene deres skal være bedre enn konkurrentenes.

- Burgy skal være en matbit av høy kvalitet. Utover dette vil det være både sunne og mindre sunne produkter, sier Søyland.

LES OGSÅ: Den ene haugen med mat gjør deg fet og syk

Norgesgruppen har allerede etablert Deli de Luca og Mix, som fungerer som en slags krysning mellom servicehandel og serveringssteder. Kommunikasjonssjefen vil ikke si noe om hvem de regner som de største konkurrentene.

-Burgermarked i vekst

- Vi vil konsentrere oss om å levere et bra konsept. Konkurrentene er mange, men vi har tro på at Burgy vil skille seg ut og klare å etablere seg, sier Søyland.

- Norgesgruppen jobber kontinuerlig med å utvikle nye konsepter for servicehandel. Vi ser at burgermarkedet er i vekst, og at det er en mulighet til å ta en posisjon, sier Søyland.

Søyland forteller at spisestedet i Trondheim blir et pilotprosjekt som vil være med på å avgjøre hvordan den videre etableringsprosessen av andre spisesteder i kjeden vil foregå.

LES OGSÅ: Norges dyreste burger selges fra kro

-Vil ha rent kjøtt

En rapport fra Statens institutt for forbruksforskning (SIFO) kom i 2009 frem til at tilbudet er helt i utakt med typen mat som blir etterspurt. Rapportforfatter Annechen Bahr Bugge tror hurtig kvalitetsmat har noe for seg.

-Folk vil ha flere rene kjøtt- og fiskeprodukter. Billig og usunn hurtigmat har vært populært blant ungdom og blant menn med lav utdanning. Samtidig kom det i vår undersøkelse frem at kvinner krever sunn hurtigmat, sier Bugge.

Må konkurrere med sushi

Hun tror såkalt kvalitets-hurtigmat vil konkurrere med blant annet sushirestauranter.

- Sushi- og smoothie-barer har blitt veldig populært i de store byene, sier Bugge.

Hun advarer likevel mot å overdrive markedsføringen om "sunne" produkter.

- I vår undersøkelse sa en stor andel av de spurte at de misliker reklame om sunn mat, mens sannheten er en helt annen.  må kunne dokumentere påstandene sine, sier Bugge.

Vis kommentarer

Adresseavisen ønsker en åpen og saklig debatt. Alle innlegg blir kontrollert før publisering. Debatten er åpen kl 07 (08) - 24. Vi forbeholder oss retten til å forkorte, redigere og fjerne innlegg. Ditt fulle navn må enten gå fram av epost-adressen eller oppgis som brukernavn/Facebook-profil. Debattregler

comments powered by Disqus