Betalingsappen har siden lanseringen i starten av juni blitt en populær app blant nordmenn.

Les også: DNB kaster seg på vennebetaling

- Nordmenn har tatt i mot Vipps med åpne armer, og vi er glade for at vi nå kan tilby flere funksjoner. Vipps skal levere fantastisk nytteverdi, og tjenesten vil utvikles i takt med brukernes behov, sier Trond Bentestuen, leder for personmarked i DNB i en pressemelding.

I sommer gikk Forbrukerombudet ut mot DnB, og mente de benyttet seg av ulovlig markedsføring i lanseringen av appen. Blant annet kom det ikke fram at transaksjonene ikke går raskere enn ved andre overføringer.

Forbrukerombudet var heller ikke fornøyd med SMS-meldingen som sendes til betalingsmottakere som ikke er Vipps-kunder. Den inneholdt ikke informasjon om at dersom mottaker lar være å bli Vipps-kunde, vil pengene tilbakeføres til betaler etter 10 dager.

DnB lovte å rette opp etter kravene fra Forbrukerombudet.

Les også: Forbrukerombudet mener DNBs Vipps-reklame er ulovlig

Flere banker har kastet seg på «vennebetalingsbølgen», blant annet Danske Bank.

- Vi tror det blir en krig om fremtidens betalingsløsninger, sa Danske Bank-sjef Trond Mellingsæter ved lanseringen.

Dette er de nye funksjonene:

- Be om penger.  Du sender en forespørsel på beløp, som mottaker kan velge å godta eller avslå.

- Logg inn med tommelen. For iOS-brukere* er det nå mulig å logge inn i Vipps med Touch-ID.

- Legge inn flere betalingskort. Nå kan du legge inn et ekstra betalingskort i Vipps, så du har valgmulighet når du skal overføre penger.

- Stavekontroll.

Les også: DNB-kunde fikk Vipps-konto uten å vite om det