Betalingsappen har siden lanseringen i starten av juni blitt en populær app blant nordmenn.
Les også: DNB kaster seg på vennebetaling
- Nordmenn har tatt i mot Vipps med åpne armer, og vi er glade for at vi nå kan tilby flere funksjoner. Vipps skal levere fantastisk nytteverdi, og tjenesten vil utvikles i takt med brukernes behov, sier Trond Bentestuen, leder for personmarked i DNB i en pressemelding.
I sommer gikk Forbrukerombudet ut mot DnB, og mente de benyttet seg av ulovlig markedsføring i lanseringen av appen. Blant annet kom det ikke fram at transaksjonene ikke går raskere enn ved andre overføringer.
Forbrukerombudet var heller ikke fornøyd med SMS-meldingen som sendes til betalingsmottakere som ikke er Vipps-kunder. Den inneholdt ikke informasjon om at dersom mottaker lar være å bli Vipps-kunde, vil pengene tilbakeføres til betaler etter 10 dager.
DnB lovte å rette opp etter kravene fra Forbrukerombudet.
Les også: Forbrukerombudet mener DNBs Vipps-reklame er ulovlig
Flere banker har kastet seg på «vennebetalingsbølgen», blant annet Danske Bank.
- Vi tror det blir en krig om fremtidens betalingsløsninger, sa Danske Bank-sjef Trond Mellingsæter ved lanseringen.
Dette er de nye funksjonene:
- Be om penger. Du sender en forespørsel på beløp, som mottaker kan velge å godta eller avslå.
- Logg inn med tommelen. For iOS-brukere* er det nå mulig å logge inn i Vipps med Touch-ID.
- Legge inn flere betalingskort. Nå kan du legge inn et ekstra betalingskort i Vipps, så du har valgmulighet når du skal overføre penger.
- Stavekontroll.