Gå til mobilutgaven
forsiden / Nyheter / Trondheim

Det ryr inn med fartshumpefeil

TV-adressa sjekket fartshumper i Trondheim.

Det ryr inn med fartshumpefeil

Trolig avviker en rekke av Trondheims 2500 fartshumper fra standarden som gjelder for humpene.
Leses nå:

126 ble kontrollert, alle var edru

Politiet har hatt promillekontroller ved Sluppen bru og i Orkdal søndag morgen.

Bygger insekthotell:

- For at vi ikke skal dø ut

Berg-elevene har tatt hammeren fatt for å redde insektene.

Bli med Karen (90) på sykkeltur: - Vi har godt av at det humper litt

Ildsjelene i «Sykling uten alder» sørger for at Karen (90) får vind i håret.

Mann stanset togtrafikken på Selsbakk for andre gang på to dager

I går klatret han opp på et godstog. I dag klatret han opp en tre meter høy fjellskrent ved jernbanelinja.

- Vi er kjempefornøyd med Vegas-følelsen

I strålende sol ankom par, etter par, etter par, etter par Lademoen kirke for lørdagens «drive in-vigsel».

Varetektsfengslet i to uker etter skrujern-vold i fjeset

23-åringen er også siktet for å ha skadet en annen mann med et knust glass i ansiktet.

To personer satt i bilen som kjørte i Jonsvatnet

Brannvesenet la ut lenser for å hindre forurensning.

Fikk melding om at 15-20 gravstøtter var veltet

Skyldes trolig telehiv, melder politiet i Trondheim.

- Mann stanset toget og klatret opp taket

All togtrafikk forbi Selsbakk ble stanset.

Avdelingsingeniør Rolf Brødreskift opplyser at en hump koster 7000-8000 kroner. Å fjerne den for så å legge ny, koster det dobbelte.

Avdelingsingeniør Rolf Brødreskift opplyser at en hump koster 7000-8000 kroner. Å fjerne den for så å legge ny, koster det dobbelte.

Saken oppdateres Last inn siden på nytt

Trondheim bydrift skal nå kartlegge omfanget av feil anlagte og slitte fartshumper i byen.

Torsdag rykket brannvesenet ut i avisen og fortalte om brannbiler som slås istykker på feil anlagte fartshumper.

 Avdelingsingeniør Rolf Brødreskift ved Trondheim bydrift innrømmer at situasjonen er bekymringsfull.

- Mandag vil vi ha et møte hvor vi vil se på alle de tipsene vi har fått inn om feil på fartshumpene, forteller Brødreskift.

Syv millioner til utbedring

Etter at Adresseavisen fortalte om brannbiler og campingvogner som har problemer med humpene, ryr det nå inn med meldinger til oss i kommunen, legger avdelingsingeniøren til.

- I mai bevilget bystyret syv millioner kroner til utbedring av hull og sprekker i asfalten rundt om byen. Enten må vi omdisponere disse midlere, eller så må vi få tilført mere penger fra kommunen, forteller Rolf Brødeskift.

 

- Må gjøre noe

Havstadveien på Byåsen er en 40-sone. Statens vegvesens mal sier at humpene skal være minimum 6,5 meter lange. Gjennomsnittet for de fem humpene ble av adressa.no målt til 3,7 meter.

- Når avviket er så stort, må vi bare gjøre noe med det. I verste fall må vi fjerne humpene og legge nye.

Rolf Brødreskift antyder at kommunen vil reklamere overfor de private entreprenørene som ikke har fulgt malen når de har laget fartshupene.

 

Vis debatt
Mer å lese på adressa.no:
Nytt fra Adressa Pluss:

Adresseavisen ønsker en åpen og saklig debatt. Alle innlegg blir kontrollert før publisering. Debatten er åpen kl 07 (08) - 24. Vi forbeholder oss retten til å forkorte, redigere og fjerne innlegg. Ditt fulle navn må enten gå fram av epost-adressen eller oppgis som brukernavn/Facebook-profil. Debattregler

Regler for debatt her på adressa.no:

  • Diskuter sak, ikke person. Det er ikke tillatt å hetse eller trakassere meddebattanter.
  • Banning eller ukvemsord er ikke tillatt.
  • Vi godtar ikke rasisme, trusler eller angrep på personer eller grupper.
  • Oppfordringer til ulovlige handlinger godtas ikke.
  • Adresseavisen har redaktøransvar for alt som publiseres, men du er også personlig ansvarlig for innholdet i innlegget.
  • Skriv kort og hold deg til saken. Vi godtar bare norsk, svensk, dansk eller engelsk tekst.
  • Publisering av opphavsrettsbeskyttet materiale er ikke tillatt. Du kan sitere korte utdrag av andre tekster eller artikler, men husk kildehenvisning.
  • Det er ikke tillatt å legge inn lenker i teksten.
  • Alle innlegg blir kontrollert før de publiseres på adressa.no.
  • Innlegg med falske profiler blir fjernet.

Innlegg som bryter med våre grunnregler, blir ikke publisert. Vi forbeholder oss retten til å stenge ute debattanter som ikke overholder reglene.

comments powered by Disqus