Gå til mobilutgaven
Tips oss 24 timer i døgnet på 07200!
  • Send SMS til 07200, kodeord TIPS
  • Send epost til 07200@adresseavisen.no
  • Ring 07200 (telefonen er betjent hele døgnet)

Hver måned belønner vi det beste tipset med inntil 10.000 kroner. Alle tips blir vurdert. Du kan også benytte dette skjemaet:

forsiden / Nyheter / Trondheim

Veiene er for dårlige for denne

Veiene er for dårlige for denne

Her blir millionbussen ødelagt på en av fartshumpene i Trondheim. 
Leses nå:

Kun 22 elbilister har kjøpt parkeringsplass i p-hus

- Det er kanskje litt skuffende, sier direktør Stein Løberg i Trondheim Parkering.

Fire personer pågrepet mistenkt for tyveri på toget

Ble hentet av politiet på Sentralbanestasjonen i Trondheim.

- Jeg sa «voff» før jeg sa «mamma», så målet er å bli politi i hundepatruljen

Ole Anders Dahl (24) sto helt først i køa, da 300 ungdommer møtte opp på åpen kveld i politihuset i Trondheim.

Slik vil AtB at du skal ta bussen

Ikke snakk høylytt i telefonen, bruk refleks, og ha føttene godt plantet på gulvet og ikke i bussetet, er noen av punktene AtB vil busspassasjerene skal huske på ved neste bussreise.

Trondheimselever til topps i nasjonal klimakonkurranse

Elevene fra Thora Storm videregående skole i den nasjonale konkurransen «Energi for fremtiden».

Nå får du sushi på Rema igjen

Rema 1000-butikkene i Trøndelag selger sushi fra Bryggen igjen.

Gutt (13) gikk gjennom isen

Gutt gikk gjennom isen på Andedammen i Granåsen i Trondheim.

Her kommer det et nytt NTNU-senter

Forskere ved det nye senteret ved NTNU vil finne ut hvilke gener som gjør oss syke, og hvilke som beskytter oss mot sykdom.

Tegneseriegigant krever at dette burgerstedet i Trondheim endrer både logo og navn

DC Comics er ikke veldig fornøyd med at en burgerrestaurant i Trondheim bruker en logo lik Superman sin.

(Foto: Belgen i leddbussene blir revet i stykker. Foto: CHRISTINE SCHEFTE)

Foto: Belgen i leddbussene blir revet i stykker. Foto: CHRISTINE SCHEFTE

Saken oppdateres Last inn siden på nytt

Nesten samtlige leddbusser som har vært i bruk i Trondheim har fått skader. Det er hull i leddene mellom frem- og bakvogn i de fleste bussene, i tillegg har mange fått skader i bakparten.

Befaring for å avdekke problemene

- Det er dyrt materiell. Moderne busser trenger moderne underlag, sier Harald Storrønning, plan- og driftsjef i AtB.

Torsdag formiddag var en delegasjon fra Trondheim kommune, Nettbuss og AtB på befaring og prøvekjøring flere steder i byen.

Mange dårlige veier

- Det var overraskende at vi fant så mange punkter der bussene blir ødelagt, sier Jon Olav Sætertrø, trafikksjef i Nettbuss Trøndelag.

Se video av hvordan bussen blir ødelagt i vinduet over

 

Vis debatt
Mer å lese på adressa.no:
Nytt fra Adressa Pluss:

Adresseavisen ønsker en åpen og saklig debatt. Alle innlegg blir kontrollert før publisering. Debatten er åpen kl 07 (08) - 24. Vi forbeholder oss retten til å forkorte, redigere og fjerne innlegg. Ditt fulle navn må enten gå fram av epost-adressen eller oppgis som brukernavn/Facebook-profil. Debattregler

Regler for debatt her på adressa.no:

  • Diskuter sak, ikke person. Det er ikke tillatt å hetse eller trakassere meddebattanter.
  • Banning eller ukvemsord er ikke tillatt.
  • Vi godtar ikke rasisme, trusler eller angrep på personer eller grupper.
  • Oppfordringer til ulovlige handlinger godtas ikke.
  • Adresseavisen har redaktøransvar for alt som publiseres, men du er også personlig ansvarlig for innholdet i innlegget.
  • Skriv kort og hold deg til saken. Vi godtar bare norsk, svensk, dansk eller engelsk tekst.
  • Publisering av opphavsrettsbeskyttet materiale er ikke tillatt. Du kan sitere korte utdrag av andre tekster eller artikler, men husk kildehenvisning.
  • Det er ikke tillatt å legge inn lenker i teksten.
  • Alle innlegg blir kontrollert før de publiseres på adressa.no.
  • Innlegg med falske profiler blir fjernet.

Innlegg som bryter med våre grunnregler, blir ikke publisert. Vi forbeholder oss retten til å stenge ute debattanter som ikke overholder reglene.

comments powered by Disqus