- Talkmore sendte simkortet mitt til feil person. Han brukte det uvitende om at han hadde feil nummer, forteller Hansen.

Men det er ikke her historien begynner. Noen dager tidligere byttet Hansen mobiloperatør, og fikk lovnader om at et flunkende nytt simkort skulle ramle ned i postkassen den 20. juni.

- Det kom aldri noe simkort i posten, så jeg ringte og purret. Da ble jeg lovet at det skulle komme fire dager senere.

Noe det ikke gjorde.

- Jeg ringte på nytt og ble fortalt at simkortet skulle komme den 27. juni. Noe det gjorde, men til feil person, sier Hansen.

- Frustrert

- Ikke bare har Talkmore gjort tre mislykkede forsøk på å sende meg et simkort i posten, men de gjorde også en skikkelig brøler ved å sende kortet til feil person.

Hun forteller at det ble oppdaget ved en tilfeldighet da en kollega ringte henne og ble overrasket over den dype stemmen i den andre enden av røret.

- Det er ekkelt å tenke på at noen andre kan ha lest meldingene mine. Jeg kan trygt si at både jeg og den andre uheldige Talkmore-kunden er ganske så frustrerte og oppgitte. Dette er ikke akseptabelt. sier Hansen.

Jobbet på spreng

Daglig leder i Talkmore, Pål Barth Nilsen, sier til adressa.no at de har jobbet på spreng for å finne ut hva som har gått galt.

- Jeg satte tre mann på jobben, sier han og forteller at simkortet ikke kom fram til den folkeregistrerte adressen og ble returnert til Talkmore.

Returnerte kort blir «resirkulert» ved at all data blir slettet og lagt inn på nytt. I denne prosessen ble to kort byttet om og sendt til en helt annen del av landet.

- Selv om dette er det første tilfellet vi har hatt, har vi gjort en liten endring i rutinene. Returbrev blir ikke åpnet og ikke lenger oppbevart på kundesenteret slik at vi skal sikre oss at slike manuelle feil aldri kan forekomme igjen, sier Nilsen.

Beklager

- Det er en «one of a kind-sak». Jeg har jobba i Talkmore i syv år og har aldri opplevd lignende, sier Nilsen.

- Mobiloperatører har ikke lov til å dele personlig informasjon med tredjeparter. Hvor alvorlig tar dere personvernet?

- Veldig alvorlig, det er det viktigste i denne bransjen. Hvis ikke vi kan holde oss til kravene får vi finne på noe annet å gjøre, sier Nilsen.

Han beklager overfor kunden og presiserer at mobilselskapet ønsker å gi en kompensasjon for ulempene.