Følgende melding møter kundene i Norges største bank, DNB, når de forsøker å logge inn i nettbanken tirsdag formiddag:

«Det er dessverre noen som har problemer med innlogging i nettbanken vår, mens andre får logget inn. Vi jobber tett sammen med leverandøren vår for å få dette i orden igjen så snart som mulig. Vi er lei oss hvis du ikke får logget inn akkurat nå, og ber deg forsøke igjen litt senere.»

- BankID-problemer

Ved 11.40-tiden melder DNBs kommunikasjonssjef Aud-Helen Rasmussen på SMS til Aftenposten.no at alt igjen er i orden, og har vært det siden 10.30:

«Nettbanken fungerer fint nå, men vi hadde litt påloggingsutfordringer på privatnettbanken tidligere i dag. Det kan se ut som det en periode var en kapasitetsutfordring i tilknytning til BankID men de problemene ser ut til å være løst nå.»

BankID-problemene kan ha vært skapt av stor pågang på selvangivelsen, ettersom BankID er én av flere måter for å logge inn på Altinn, skriver Aftenposten.no.

Flere av landets største banker hadde i går store problemer med nettbankløsningen, minibanker, kortbetaling og innloggingsverktøyet BankID. Problemene lå hos leverandøren Nets, som ved 14.30-tiden meldte til NTB at problemene var løst.