Som mangeårig kunde av Telenor/Canal Digital henvendte jeg meg til kundeservice hos CD for å få opprettet en ny mailadresse på @online.no. På CD sine hjemmesider står det nemlig at dersom du har e-postadresse via ditt bredbåndsabonnement kan du få inntil tre ekstra familie e-postadresser inkludert.

Men hva skjer? Jo, den første kundekonsulenten ga meg en web-adresse dette skulle gjøres på. Nei da, denne var feil og etter flere timers leting tok jeg på ny kontakt med kundeservice. Det samme skjedde igjen; ny webadresse som også var feil. På tredje forsøk fikk jeg beskjed om å ta kontakt med Telenor, da CD ikke hadde noe med denne tjenesten å gjøre (?).

Og som anbefalt sendte jeg mail til Telenor, og fikk svar etter et par dager, med beskjed om å benytte vedlagte web-adresse. Men denne handlet om en annen tjeneste, noe jeg ga beskjed om til Telenor. De beklaget selvfølgelig, og sendte meg en ny web-adresse som heller ikke var til noe hjelp.

I min frustrasjon og høylytt bannskap som ikke egner seg på trykk vurderte jeg å ringe Jon Fredrik Baksås, men så hørte jeg en røst fra sofaen som sa; Har du prøvd Google?

Som sagt så gjort. Jeg googlet min utfordring og i løpet av to sekunder dukket web-adressen jeg skulle benytte opp! Her foretok jeg min bestilling og e-postadressen var etablert i løpet av et par minutter. Flere dagers forgjeves leting og irritasjon ved hjelp av kundeservice til Canal Digital og Telenor ble løst med et lite tastetrykk på Google. Helt utrolig!

Det hører også med til historien at to dager etter at e-postadressen var på lufta fikk jeg ny mail fra Telenor hvor de nok engang beklaget at jeg hadde fått feil web-adresse, og opplyste meg om den riktige, som utrolig nok også var riktig, men noen dager for sent.

Hvem tror dere jeg vil benytte neste gang jeg skal be om en tjeneste fra mine eksisterende leverandører innen TV, bredbånd og telefoni?