ANNONSØRINNHOLD

Grey
Grey

– Vi gleder oss til å ønske nye og gamle gjester velkommen

Om ikke lenge åpner Quality Hotel Panorama dørene til sitt splitter nye hotell. Med over dobbelt så mange hotellrom, store konferanseområder og ny restaurant er det mye å glede seg over.

Det skjer mye hos det kjente trondheimshotellet om dagen. Til sommeren står en helt ny del klar for å ta imot store konferanser, bidra til hyggelige opplevelser og ønske familier velkomne til byen. En av de som står klare for å møte alle de nye gjestene er Edgar Helårsaunet.

– Jeg er så heldig å ha fått ønske gjester velkomne hit i over 30 år allerede, og jeg gleder meg enormt mye til å vise både nye og gamle gjester rundt etter nyåpningen, smiler han.

Nytt og spennende

Edgar er et kjent fjes for mange av hotellets stamgjester. Nå som hotellet utvider i areal, vil det også komme en god del nye fjes til staben. Han mener de som blir ansatt fremover er heldige som får være med å forme hvordan arbeidsoppgaver og hverdagen vil være for alle ansatte.

– Vi er allerede en veldig stabil stab her, med en fartstid som snitter på ti år for alle ansatte. Det håper og tror jeg vil virke trygt og godt for alle de nye som kommer, forteller Edgar.

– Hotellet blir jo utrolig flott når det står ferdig, og jeg tror mange vil synes det er spennende å få jobbe på et helt nytt hotell. Jeg ser for meg mange unge talenter som kommer hit, og får nye og spennende arbeidsoppgaver, smiler han.

En av dem som selv startet som et ungt talent som 17-åring er Lisbeth Groven. For over tjue år siden startet hun som renholder ved hotellet. I dag er hun driftssjef for resepsjon og housekeeping.

– Jeg skulle egentlig bare ha et friår mens jeg fant ut hva jeg ville gjøre videre, ler hun.

Hun forteller at det ikke tok lang tid før hun fikk mer ansvar i jobben, og fikk muligheten til å ta på seg nye arbeidsoppgaver.

Hotellet og hotellselskapet Strawberry er veldig gode på å ta vare på og løfte frem dem som ønsker seg mer ansvar og nye roller.

– Jeg opplevde at de lyttet til mine innspill, og jeg fikk lov til å jobbe med det jeg selv ønsket, forklarer Lisbeth.

Dette er muligheter hun mener de nyansatte også vil ha stor nytte av.

– Så lenge du ønsker det selv, ligger alt til rette for at du skal kunne vokse og utvikle deg hos oss, smiler hun.

Det lille ekstra

Arbeidsmiljø og trivsel står høyt på agendaen til de ansatte på Quality Hotel Panorama. I tillegg til å være driftssjef, er Lisbeth også kulturambassadør på arbeidsplassen.

– Jeg sørger for at alle har det bra på jobb, at gjestene våre trives, og at alle får «det lille ekstra» når de er på huset, forklarer hun.

Lisbeth forteller at jobben som kulturambassadør også handler om å motivere sine kolleger til å være rause med hverandre, og å ta seg tid til å sette pris på hverandre i en travel hverdag. Dette kaller de «Q-moments».

– Q-moments handler om å gjøre det lille ekstra for både gjester og kolleger. Det gir et ekstra engasjement og motivasjon til arbeidet vi gjør, og det merkes på trivselen blant oss som jobber her, mener hun.

I tillegg til Q-moments, får Lisbeth muligheten til å dele ut priser til de ansatte hver måned. Prisene er en ekstra oppmerksomhet til de som har bidratt og gjort noe ekstra for gjestene og sine kolleger. En av dem som er glad i å gi de rundt seg en ekstra oppmerksomhet er Edgar.

– Jeg bruker å arrangere kundekvelder for stamgjestene våre et par ganger i året, da har vi gjerne pizza og quiz, eller det kan være sommerfest og julebord. Det er alltid utrolig hyggelig, smiler han.

I tillegg til å ha godt vare på sine gjester, er Edgar også raus med kollegene. Under pandemien tok han fatt på en interesse han første gang oppdaget i ungdommen, nemlig strikking.

– Jeg strikker mye sokker, og har som mål å strikke til alle mine kolleger, avslører han.

Edgars sokker er populære blant de ansatte, og settes stor pris på.

Handwriting, Font

Vil du ha omvisning på nye Quality Hotel Panorama?

Ser frem til å lære

Med så mange ansatte med lang fartstid på hotellet, ser både Lisbeth og Edgar frem til å få mange nye fjes inn i staben. Til sammen har de jobbet her i over 50 år, og de gleder seg til å dele sin kompetanse med sine nye kolleger.

– Samtidig tror jeg vi har mye å lære av dem, mener Edgar, og fortsetter:

– Da jeg først startet her hadde vi Telex, dette var før Telefax, ler han.

Han forteller at han stadig lærer nye ting av de unge som kommer inn dørene. Det kan Lisbeth også kjenne seg igjen i.

– Når man har jobbet på samme sted i over tjue år har jo ting lett for å bli litt rutinepreget, og jeg elsker jo nye ting og nye utfordringer. Det gir en ny giv til jobben, og jeg ser for meg at de nye ansatte vil komme med mange nye impulser og innspill.

– Jeg elsker å se hvordan andre tenker, og lære av dem, forteller hun entusiastisk.

– I dag kjenner jeg hver en krik og krok av hotellet, men med utbyggingen og oppussingen blir alt nytt for meg og, så her vil vi alle vokse og lære av hverandre, smiler Edgar.

Om innholdsmarkedsføring

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av innholdsprodusenter i mediehusets annonseavdeling.

Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Annonsørinnhold skal merkes tydelig, så leseren kan oppfatte at innholdet er betalt for og produsert i samarbeid med en annonsør.

© Copyright Polaris Media