Slik tok Jasons selskap norgesrekord i folkefinansiering

Produsert av Adresseavisen Brand Studio for Folkeinvest

Med et godt konsept, et dyktig team og en god idé samlet Jason Eckhoff og Businesclass.com inn 28 millioner kroner gjennom Folkeinvest. Oppstartselskapet har skyhøye ambisjoner og rekordmange nordmenn ønsker å være med på denne reisen.

Reisegründer Jason Eckhoff er klar for et nytt eventyr med businessclass.com.

Jason Eckhoff har bestandig vært eventyrlysten, noe CV-en hans er et solid bevis på. Født i Canada, oppvokst i Sandefjord, studier i Storbritannia og mannen bak en av de mest kjente reiselivsportalene i Norge.

I år 2000 startet han restplass.no, som var et av de første store norske nettreisebyråene. Etter å ha spredt reiseglede i flere tiår og omsatt reiser for mange milliarder er han klar for et nytt gründereventyr.

Denne gangen er det businessclass.com som skal sørge for at hele verden skal få nyte luksus i lufta og lande i flotte omgivelser – til en god pris.

– Jeg savnet gründerfølelsen og jeg så at dette var et udekket behov i markedet og en spennende mulighet. Det skal bli enkelt å finne de riktige business class-billettene og de gode hotellene. Vi lager en unik plattform der du skal få kvalitet til riktig pris, sier Eckhoff.

Dress shirt, Facial hair, Forehead, Nose, Cheek, Smile, Beard, Jaw, Iris, Collar

Så, hva er businesclass.com? Svaret ligger i navnet. Kort fortalt er businessclass.com en søkemotor, som skal gjøre det enklere og rimeligere for deg å finne førsteklasses flybilletter og hoteller over hele verden.

– Her er det et enormt verdifullt marked, og ingen har tatt på seg ledertrøyen. Det er plass til en ny søkemotor som virkelig tar premiumsegmentet og kundegruppen der på alvor. Det er den lederposisjonen vi i businessclass.com skal ta, sier Eckhoff.

Har du har til å investere i et spennende oppstartsselskap? Trykk her!

Ready for takeoff

Det virker som om folk er enig med Eckhoff om mulighetsrommet businessclass.com beveger seg i. De var tidlig ute og fikk investorer med på laget. Men for å få et selskap til å fly ut av startgropa, var det behov for enda mer kapital.

Løsningen ble Folkeinvest – der alle har muligheten til å delta i verdiskapningen, som gründer, investor eller heiagjeng. Her ligger alt til rette for at du kan investere i ideer og produkter du har tro på.

– Jeg har selv brukt Folkeinvest til å investere i spennende selskaper og hadde et godt inntrykk av denne plattformen. Derfor tenkte jeg at dette kunne være en god mulighet for businessclass.com, sier Eckhoff.

Det viste seg å stemme, for å si det mildt. Rekordmange ønsket å reise sammen med businessclass.com, som nå har samlet inn over 28 millioner kroner.

Har du en god gründeridé og leter etter investorer? Trykk her!

– Det er utrolig morsomt å slå norgesrekorden i folkefinansiering – vi er utrolig stolte av det! Det er et tegn på at mange ser potensialet i det vi i businessclass.com jobber med.

– Det er også ekstra morsomt å se den store bredden av folk som har valgt å investere i businessclass.com gjennom Folkeinvest. Vi har kapitalsterke mennesker som har investert fem millioner kroner, men også folk som har brukt tusenlapper av sparepengene sine på å bli med oss i Businessclass. Det setter også et press på oss om å levere varene og det ansvaret tar vi på alvor, legger han til.

Kommunikasjonssjef Amalie Holt i Folkeinvest forteller at de ønsker å gjøre det enklere for folk flest å investere i spennende oppstart- og vekstselskap.

People in nature, Flash photography, Hair, Smile, Head, Lip, Plant, Outerwear, Coat, Tree

– Gjennomføringsevne

Amalie Holt, kommunikasjonssjef i Folkeinvest, forteller at det er mange grunner til at businessclass.com klarte å ta denne norgesrekorden.

– Det er et robust team som står bak. De har gjort det før og vist at de kan skape verdier. Det er folk med gjennomføringsevne. I tillegg har de en godt rigget forretningsmodell og timingen er perfekt, mener Holt.

– Det er utrolig spennende å se at businessclass.com har engasjert så mange mennesker, og det er ekstra gøy at det er både kapitalsterke mennesker og småsparerne som har troen på at denne løsningen kan ta av, sier Holt.

Hun forteller at målet til Folkeinvest er å demokratisere aksjehandel og gi flere muligheten til å investere i gode oppstart- og vekstselskap. Slik har det ikke alltid vært.

– Tidligere var det kun kapitalsterke mennesker som hadde muligheten til å investere i en slik tidlig fase. Det var en åpenbar skjevfordeling. Gjennom Folkeinvest har vi visket ut dette gapet, sier Holt.

Folkeinvest ønsker å viske ut skiller i økonomien på flere måter. De er opptatt av at Norge skal ha et sunt næringsliv – og at vi skal bygge det sammen.

– Små selskaper har som regel ikke det beste nettverket eller tilgang til kapital. Hos oss er det ikke nøye om du sitter i Oslo eller befinner deg på Finnmarksvidda. Med Folkeinvest demokratiserer vi verdiskapning. Folk flest kan bidra til å stemme frem ideene som har livets rett. Om det så er gjennom å investere noen kroner eller bare engasjere seg i diskusjonene rundt ideene, sier Holt.

Har du en god idé og søker etter investorer? Trykk her!

Husk lyd!

Kan Jasons gener forklare reisesuksessene?

Skyhøye ambisjoner

Hvis du har en god gründeridé, mener Eckhoff at det er flere fordeler ved å bruke Folkeinvest.

Det er en god plattform å få validert ideen du sitter på. Her pitcher du til en stor brukermasse og kan få gode innspill og diskusjoner på veien videre, sier Eckhoff.

Og gjennom Folkeinvest får du en solid heiagjeng i ryggen, som snakker varmt om selskapet til andre. Det er god markedsføring i seg selv, men det er også fint å vite at du har så mange i ryggen som vil at Businessclass skal bli en suksess, legger han til.

Reisegründeren forteller at alt ligger til rette for at Businessclass skal bli den suksessen som han og alle som har investert i selskapet, håper på.

Vi er ungt selskap og vi er allerede på god vei. Trafikken er skyhøy om dagen og alt tyder på at vi er i rute for å skape en fantastisk brukeropplevelse til en stor målgruppe, sier Eckhoff.

Vil du høre mer om Jason og businessclass.com? Da bør du lytte til denne podcasten!

Husk lyd!

Hør Jason snakke om rekorden:

Han forteller at gjennom Folkeinvest har de fått et fantastisk utgangspunkt for å ta hele verden med storm, og sier at de har store ambisjoner for selskapet.

Vi skal bli en «unicorn», det vil si en gründerbedrift som blir verdsatt til mer enn én milliard dollar. Vi skal bli bindeleddet mellom leverandørene og kundene innen premium-segmentet. Vi skal være brukervennlig og gi god informasjon til kundene om hva de faktisk får for pengene, sier Eckhoff.

Han legger til at de også skal fremheve utslippsalternativer og forklare hva de enkelte hotellene gjør av bærekraftstiltakt, slik at du også skal kunne ta turen med litt bedre klimasamvittighet.

Ønsker du å investere i et spennende vekstselskap? Trykk her!

People in nature, Flash photography, Street fashion, Lip, Plant, Smile, Eye, Yellow, Happy, Tree

Folkeinvest AS er et digitalt verdipapirforetak som tilrettelegger for investering i oppstart- og vekstselskap. Selskapet har tillatelse fra Finanstilsynet til å yte sine tjenester.

Som investor er det enkelt å lese om de ulike kapitalsøkende selskapene. Du kan ta del i hver utsteders diskusjonsforum, hvor du kan dele og få kunnskap, tips og økt forståelse for selskapet og emisjonen.     

Som bedrift får du tilrettelagt din emisjon iht. de lovkrav som stilles. Bedriften får råd og sparring fra en dedikert tilrettelegger som vil følge kunden gjennom prosessen, og hjelpe selskapet med å legge til rette for en vel gjennomført emisjon.

Folkeinvest har utviklet et spesialtilpasset digitalt verktøy for å jobbe gjennom prosessen for utsteder. Verktøyet lar utsteder sette rammene for emisjonen, og hvordan denne skal presenteres.

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Azure, Font
Logo, Font, Text