–Å kjøpe bil er en stor investering for de aller, aller fleste. Vi ønsker det skal være en behagelig, hyggelig og komfortabel opplevelse!

Tord Malvik, daglig leder, Nor-Trade

Se det store elbil-utvalget til denne butikken i Trondheim

Produsert av Adresseavisen Brand Studio for Nor-Trade

Skal du kjøpe elbil? Hos Nor-Trade i Trondheim finner du det meste du kan tenke deg av modeller på ett gulv!

Elbiler i vinden som aldri før, og det er ingen ting som tyder på at den trenden kommer til å falme med det første.

Det kan Tord Malvik, daglig leder ved Nor-Trade, som er en merkeuavhengig elbilforhandler, skrive under på.

–Det er en utrolig stor pågang, og vi merker at stadig flere kommer innom for å se på det store utvalget vi har her. Folk er nysgjerrige, for å si det mildt, sier Malvik.

Sluppen

Nor-Trade holder til i helt spesielle lokaler på Sluppen i Trondheim. Lokalet, eller «Showroomet», er svært godt belyst. Veggene er dekket med eikespiler og skifer. Her kan folk sitte i behagelige sittegrupper, lytte til avslappende loungemusikk fra høyttalerne, få seg en god gullkopp med kaffe og ta en hyggelig elbilprat.

– Å kjøpe bil er en stor investering for de aller, aller fleste. Vi ønsker jo at opplevelsen i butikken vår skal stå i stil med den investeringen folk gjør her. Det skal være en behagelig, hyggelig og komfortabel opplevelse, sier Malvik.

Lokalene er flotte og moderne, men det er på gulvet du finner hovedattraksjonen.

På rekke og rad står elbiler i alle slags merker, modeller og farger. Fra folkefavoritten Nissan Leaf til Hongqi –  luksusmerket fra Kina, som nylig har laget en elbil tilpasset Norge.

Nor-Trade er nemlig merkeuavhengig, noe som gir dem en rekke fordeler, mener Malvik.

–Da står vi fritt til å ta inn de bilmerkene og modellene vi selv ønsker, og det kommer jo kundene våre til gode. Da slipper man å reise rundt til flere bilforhandlere for å se på ulike typer. Du finner alt hos oss, sier Malvik.

- I og med at det står mange forskjellige elbilmerker og modeller på gulvet vårt, kan vi veilede kundene ut fra det behovet de har med tanke på rekkevidde, plass, lademuligheter og lignende, utdyper han.

Selv om det er mange forskjellige biler i lokalene, så er de særdeles nøye med hva de henter inn til butikken.

– Vi er nøye med utvelgelsen av de bilene vi kjøper inn til butikken. Ofte har bilene hatt kun en eier, komplett servicehistorikk og nylig hatt siste service, samt at de er solgt nye i Norge.

– Før bilene forlater butikken er de nøye foredlet både innvendig og utvendig av oss. Dette fører til gode biler og fornøyde kunder, vi selger bilene slik vi ville kjøpt dem selv, sier Malvik.

Folkefavoritt og elbiltips

Det står som nevnt elbiler av alle slags tenkelige merker, prisklasser og ytelser. Prisene varierer fra 150.000 kroner til 1,6 millioner. Det er likevel ingen tvil om hvilken modell som er mest populær blant de som tar turen innom Nor-Trade.

– Den som har fått best skussmål via jungeltelegrafen er Nissan Leaf. Mange tidligere kunder kommer innom oss igjen for å bytte inn Leafen de kjøpte for noen år siden, for å skaffe seg en nyere modell, sier Malvik og forklarer at det er spesielt med tanke på økonomi, holdbarhet og tekniske kvaliteter, at Leaf står høyt i kurs blant kundene.

Han legger til at Tesla også er en stor folkefavoritt.

Mange kommer innom Nor-Trade på Sluppen for å se på de to folkefavorittene Nissan Leaf og Tesla.

Mange har tatt turen innom butikken til Malvik, men det er spesielt to typer kunder som skiller seg ut: førstegangskjøperen og innbyttekunden. Uansett hvilken situasjon du er i, så har Malvik følgende råd til deg som skal kjøpe elbil:

– Kjøp elbil til den rekkevidden du trenger i dag, råder Malvik.

– Neste gang du skal ha elbil kjøper du en modell med lengre rekkevidde uansett, legger han til.

Et annet godt tips er å sjekke at bilen er solgt ny i Norge, og ikke er bruktimportert:

– Norsksolgte biler har langt bedre fabrikkgaranti, og er bedre rustet med varmepakker enn bruktimportbiler. De som er solgt ny i Norge er laget for norske forhold og klima, forklarer Malvik og legger til at de aller fleste bilene de selger er norsksolgte.

Trygg handel

Vær og vind er et vanlig spørsmål blant de som leter etter elbil. Det vanligste kundene lurer på er vinterrekkevidden, forteller Malvik. Han sier at man bør beregne mellom 10 til 30 prosent kortere rekkevidde i de kalde månedene.

– Været kan jo variere fra fem plussgrader til 30 minus. I tillegg påvirker slaps, snø og kjørestilen til sjåføren rekkevidden, forklarer Malvik.

Tord Malvik og broren Rune sier at det viktigste for dem er at kundene som kommer innom skal få god rådgivning, slik at de finner elbilen som passer perfekt til sitt bruk.

Trygghet er også viktig for dem, og du skal kunne rulle ut fra Nor-Trade med en god følelse.

– Vi tilbyr først og fremst elbiler med resterende nybilgaranti. De er nyere enn 5 år, solgt nye første gang i Norge, og har deretter 60 måneders fabrikkgaranti fra den først blir registrert – eller når kilometertelleren når 100.000. Det gjør at det blir en trygg handel for både deg og oss.

Tord og Rune Malvik

Picture frame, Plant, Furniture, Smile, Houseplant, Couch, Purple, Comfort, Textile, Flowerpot

Bil-lidenskapen har Tord Malvik og broren Rune delt siden barndommen. Og de ønsker svært gjerne å dele sin kunnskap med nye og gamle kunder.

– Det er bare å komme innom for en hyggelig bilprat. Hos oss står kaffen alltid klar, og sammen skal vi klare å finne det kjøretøyet som passer perfekt for deg, sier Malvik avslutningsvis.

Urban design, Cloud, Sky, Building, Snow, Tree
Coffee cup, Tableware, Drinkware, Dishware, Table, Saucer, Serveware, Wood
Automotive parking light, Land vehicle, Sky, Wheel, Cloud, Car, Tire, Property, Building
Vehicle registration plate, Automotive design, Car, Hood, Grille, Tire
Automotive design, Motor vehicle, Flash photography, Hand, Arm, Hood, Grille, Bumper
Vehicle registration plate, Automotive tire, Car, Wheel, Grille

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Azure, Font
Logo, Font, Text