Logo, Font, Text
Electric blue, Logo, Azure, Font, Line, Text

SpareBank 1 SMN satser stort på teknologi og utvikling:
Nå trenger de flere flinke folk

Produsert av Adresseavisen Brand Studio for SpareBank 1 SMN

Electric blue, Logo, Azure, Font, Line, Text

SpareBank 1 SMN styrker og samler teknologi- og utviklingsmiljøet under samme tak. De skal bli enda mer slagkraftige, og søker etter deg som vil være med å forbedre konsernets digitale kundereise.

I moderne og flotte lokaler i Søndre gate i Trondheim finner du SpareBank 1 SMN. Selv om banken er gammel og tradisjonsrik, er det ingen tvil om at det skjer spennende og nyskapende ting innenfor disse veggene.

Teknologi har vært et viktig satsingsområde for SpareBank 1 SMN, men nå tar de satsingen et steg videre i et samlet konsern. Det har mange fordeler.

- Vi har samlet kreftene innen teknologi og utvikling fra SpareBank 1 SMN og datterselskapene EiendomsMegler 1 og SpareBank 1 Regnskapshuset, slik at vi får et forsterket kompetansemiljø på ett sted. Som en stor enhet jobber vi både med utforsking, spennende pilotprosjekter og implementasjon av nye løsninger. Det får vi enklere til sammen, forteller Astrid Undheim, konserndirektør for teknologi og utvikling i SpareBank 1 SMN.

Astrid Undheim, konserndirektør for teknologi og utvikling i SpareBank 1 SMN.

I dag er det 55 personer som jobber i avdelingen, som jobber blant annet med IT-drift, HR, data og analyse, digital utvikling og forretningsutvikling.

Nå søker de etter 10-15 personer til.

- Vi ser etter profiler som kan styrke den digitale satsingen til konsernet. Vi skal blant annet ansette en leder for informasjonssikkerhet, forsterke avdelingene som har ansvar for data og maskinlæring, ansette flere forretningsutviklere og HR-forretningspartnere. Vi skal også styrke vår kompetanse på digital teknologi med flere IT-arkitekter, sier Undheim.


Bedre kundeopplevelse

Det er flere fordeler som dukker opp når gode hoder samles under samme fane. Blant annet skal den digitale reisen til kundene bli enklere og bedre enn tidligere.

- Skal du bytte bolig, så trenger du jo både megler og banktjenester. Har du en bedrift, trenger du ofte regnskapshjelp og gode råd fra banken. Da er det en klar fordel for kundene våre at vi er samlet, sier Undheim.

- Det vil komme kundene til gode på andre måter også. Flere ting kan automatiseres og vi kan få på plass nye og bedre digitale løsninger. Målet er at det skal en mer friksjonsfri vei for kundene å få hjelp fra oss, legger hun til.

Vegard Kristensen, forretningsutvikler i SpareBank 1 SMN.

White-collar worker, Blazer, Suit, Coat

Vegard Kristensen er én av de «nye» i SpareBank 1 SMN-konsernet. Han har jobbet i datterselskapet EiendomsMegler 1 Midt-Norge, men jobber nå med forretningsutvikling og innovasjon i konsernet.

Han forteller at han og kollegene jobber med innsikt i behovene til konsernets mange kunder.

- Vi er en gjeng som virkelig brenner for å begeistre kunden med enkle og gode løsninger. Det handler om å tenke langsiktig, samtidig som vi hele tiden må holde oss oppdatert på de mindre utviklingsstegene som skjer fra dag til dag, sier Kristensen.

For å få det til kreves det samarbeid på tvers av konsernet, forteller Kristensen.

Han forteller at de jobber tett med de andre kompetansemiljøene i konsernet. Enten det er på data og analyse eller konsernets forretningsområder – bank, eiendomsmegling og regnskap.

- Det er et stort, spennende, faglig sterkt og svært kompetent miljø som SpareBank 1 SMN bygger opp. Dette miljøet er helt unikt i bransjen her i regionen. På tvers av alle bransjer, vil jeg si, mener Kristensen.


Store utviklingsmuligheter

I dagens arbeidsliv er det også viktig å få muligheten til å utvikle seg og ikke minst; ha det bra på jobb. Det legger Undheim og SpareBank 1 SMN til rette for.


– Ambisjonen vår er å være den beste arbeidsgiveren i regionen. På alle felt.

Astrid Undheim

SpareBank 1 SMN har kontor i moderne lokaler i Søndre gate - midt i Trondheim sentrum.

Road surface, Commercial building, City, Mixed-use, Town, Street, Facade, Architecture

- Hva gjør dere for å være byens beste arbeidsgiver?

- Først og fremst kan vi by på mange spennende arbeidsoppgaver. I tillegg har vi skikkelige trivelige ansatte. Vi er opptatt av mangfold i alder, kjønn og bakgrunn. Vi mener vi blir sterke av ulikheter, sier Undheim.

De er også opptatt av at de ansatte skal ha det bra utenom arbeidstiden.

- Vi som konsern er opptatt av et aktivt liv. Derfor sponser vi blant annet Trondheim maraton og inviterer alle ansatte til å delta. Det er en morsom happening hvert år. Vi refunderer også treningsavgift for ansatte og har en godt utstyrt sykkelgarasje for alle som ønsker å sykle til jobb, sier Undheim, og legger til at de også har ansattgoder på lån og forsikring.


I jobbhverdagen legger de hele tiden til rette for at de ansatte skal ha gode utviklingsmuligheter. Og disse mulighetene har blitt enda bedre etter sammenslåingen.

- Med økt satsing og større bredde er det også enklere å la ansatte både prøve seg på nye områder og få til god samhandling og karriereutvikling, sier Undheim.

Én av dem som har utviklet seg gjennom SpareBank 1 SMN-karrieren er Grunde Ystad Skjei.

29-åringen hadde jobbet som konsulent utenbys før han i 2018 tok turen hjem til Trøndelag.

- Det er mye mer spennende å jobbe i en bank enn det jeg trodde. Jeg tenkte banken bare lånte ut penger, men det er så utrolig mye mer som skjer her, sier Skjei.

- Det er mange forskjellige fagområder i konsernet. Har du lyst til å utvikle deg innenfor et annet felt er det store muligheter. Det at vi har en fot i forretning og en fot i teknologi er en stor fordel, legger han til.

Han startet som analytiker innenfor kredittrisiko, men i dag er han business intelligence-konsulent i dataavdelingen. 29-åringen har jobbet en rekke steder i løpet av karrieren, men han sier at det å jobbe i SpareBank 1 SMN skilte seg ut fra starten.

- Det slo meg fort at arbeidsmiljøet her er fantastisk godt. Det er et lett sted å trives når det er så mange trivelige og dyktige folk, sier Skjei.

Nysgjerrig? Les mer om stillingene!

Jobb med mening

I likhet med Skjei har også Kristensen bakgrunn som konsulent. Da han byttet beite til SpareBank 1 SMN i 2015, hadde han noen viktige kriterier.

- Da jeg gikk fra konsulentbransjen, var det avgjørende for meg å starte et sted som har klare mål, store tanker og visjoner. Jeg opplever et langt høyere engasjement i jobbhverdagen når man ikke bare finner de nye, smarte løsningene, men at man også er ansvarlig for å realisere resultater for kunder, ansatte, konsernet og samfunnet rundt oss. Det er en jobb med mening, sier Kristensen.

Konserndirektør Undheim forteller at det å gi tilbake til samfunnet er viktig for SpareBank 1 SMN. Og det har de tenkt å fortsette med.

- Samfunnsrollen vår tar vi på alvor. I mange år var vi eid av folket, noe vi fortsatt delvis er. Samfunnsutbyttet vårt, den delen av overskuddet som tilhører lokalsamfunnet, har delt ut 200 millioner kroner i 2020. Vi har gitt mye til idrettslag og kulturlivet, men nå ønsker vi også å bidra til innovasjon og skape nye arbeidsplasser i regionen, sier Undheim.

SpareBank 1 SMN har som ambisjon om å være byens beste arbeidsgiver. Nå trenger de flere flinke og trivelige folk på laget.

Sosialt ansvar er viktig for SpareBank 1 SMN:

Her kan du lese mer om hvordan konsernet bidrar til å gjøre Midt-Norge et bedre sted å bo

Her kan du lære mer om hvordan de jobber for å gjøre Norge og verden mer bærekraftig

- Ta sjansen!

Nå har de mange spennende stillinger ledig innenfor blant annet teknologi, HR og analyse.

I tillegg søker de etter flere innholdsmarkedsførere og en digital redaktør, som skal være med å gjøre kundereisen enklere for folk gjennom bruk av data, teknologi, godt innhold og oppdaterte nettsider.

Hvis du vurderer å sende inn en søknad, har både Skjei og Kristensen følgende oppfordring til deg:

-  Hvis du har lyst til å jobbe på en av regionens mest attraktive arbeidsplasser, i et konsern som virkelig satser i Trondheim, bør du ta sjansen og søke deg hit.

Vil du ta sjansen? Søk i dag!

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Symbol, Font