Vi kan kanskje gjette oss til at musikk og sangprestasjon ikke er spesielt viktig for den jevne «Idol»-seer? Ikke er «Idol» spesielt populært blant ungdommen heller. Den største seergruppen har programmet blant folk i trettiårene (141 000) og førtiårene (110 000), mens tenåringer ser ut til å gi blaffen (56 000). For å finne gruppen som er tredje mest interessert i å høre gjentakelser fra dommerpanelet om glade amatørers mer eller mindre riktige låtvalg, må vi se til de minste. I aldersgruppen tre til elleve år hadde «Idol» på fredag 102 000 seere på det meste. Riktignok viser det seg at ungdommen som først sitter hjemme er «Idol»-vennlig: I aldersgruppen 12 - 19 har «Idol» en markedsandel på 71,9 prosent.

Fotball populært

NRK suverene

Det ser altså ut til at TV 2 skal få en viss valuta for den kalde milliarden de brukte på fotballrettighetene. Likevel klarer de ikke å røre ved NRKs suverene posisjon. «Nytt på nytt» er fremdeles seernes favoritt, fulgt av gullrekke-program og lørdagsunderholdning. Statskanalen har åtte av de ti mest sette programmene denne uken.

For de minste: Vivian Sørmeland og de andre «Idol»-deltakerne er forholdsvis populære i de yngste aldersgruppene.