Er det noe som ikke fungerer perfekt? Ring Adressa. Ring ordføreren og statsministeren. Ring til Gud!

«Bussjåføren slapp av passasjerene for tidlig», skrev Adresseavisen torsdag morgen. Folk som skulle til Dragvoll, måtte mer enn 200 meter. Kan vi godta sånt, i et av verdens rikeste land? Nei, det kan vi ikke. Derfor sendte passasjerer tips til Adressa.

Det er flott at folk varsler avisa om både stort og smått, og for dem som er dårlig til beins, er det jo et problem at bussen ikke går fullt så langt som den skal.

Likevel lurer jeg på om vi er blitt for kravstore. Om vi ikke lenger tåler at det skjer en og annen feil. Når det blir uvanlig kaldt en dag, bør det kanskje ikke være noe sjokk at en buss får problemer med ladinga?

Visstnok fikk bare én buss strømproblemer i kulda torsdag morgen. Det var kanskje nyheten, at det gikk fint med så å si alle byens busser?

Jo, det ble en del forsinkelser, og mange måtte vente ganske lenge før bussen kom. Men til og med det kan vel både vi og arbeidsgiverne våre godta når været en sjelden gang er helt annerledes enn vanlig?

For det var ikke bare kulda som gjorde denne uka unormal. Vi fikk også store mengder vakker, hvit snø som gjorde verden lysere. Til og med da har vi det med å klage. Da er brøytinga for dårlig.

Selv strevde jeg fælt med sykkelen i djupsnøen onsdag morgen. Der og da hadde jeg satt pris på om brøytemannskapene hadde jobbet livet av seg i otta, men jeg prøvde å tenke at vi får gi dem noen timer.

Trønderske skiheiser har også stoppet i det siste, og det er ikke rart om noen blir forbanna når de blir sittende og fryse. Men de fleste har full forståelse for at tekniske feil kan skje, til og med i 2023.

Andre, derimot, krever at noen ordner opp. De som klager, vil nok få det bedre med seg selv hvis de tenker at de ansvarlige, hvem det nå måtte være, gjør så godt de kan.