Flere PR-folk, færre journalister

Mens antallet journalister vil synke i 2013, regner PR-bransjen med å vokse.

En annen virkelighet: Trond Blindheim (tv), rektor ved Markedshøyskolen, Idar Vollvik og Vollviks PR-rådgiver, Trond Albert Skjelbred, under lanseringen av boka Idar Vollvik om PR, "Det kunne ikke skje i virkeligheten" på Litteraturhuset i Oslo 2009. 

Saken oppdateres.

– Jeg tror bransjen vil fortsette å øke i årene som kommer for å møte behovene og forventningene i samfunnet og internt i virksomhetene, sier daglig leder Therese Manus Hønningstad i Norsk kommunikasjonsforening til Finansavisen.

LES OGSÅ: Vi løfter våre øyne mot Marienlyst

Norsk Journalistlag regner derimot med å få færre medlemmer i tiden framover.

– Vi vet at 150-160 stillinger forsvinner i Schibsted alene. Og vi vet at det kommer nedbemanninger i Amedia og Polaris, sier organisasjonens generalsekretær Jahn-Arne Olsen til bransjenettstedet Journalisten.no.

På forsiden nå