Saken oppdateres.
Det var under «Data & AI Awards», en konkurranse for medieselskaper og kringkastere, de trønderske bedriftene stakk av med prisen.
- En må være kjempefornøyd med dette. Det er en fin oppmuntring, og skaffer oss stor oppmerksomhet fra et stort globalt miljø, forteller Rolf Dyrnes Svendsen, tidligere redaktør i Adresseavisen, og nå leder i NxtMedia i Trondheim. NxtMedia er en næringsklynge for teknologi-basert medieinnovasjon.
Stort samarbeid
Det er et større samarbeid med NTNU, for å lage systemer som sørger for å tilpasse tilbud til brukerne på nett, som har gitt dem prisen.
- Vi har nå fire stipendiater ved NTNU som jobber med å teste og utvikle dette. Vi håper å få landet et produkt som kan tilbys i løpet av 2020, fortsetter Dyrnes Svendsen.
Jobbet lenge
Arbeidet begynte helt tilbake i 2016, og har gjort at man har vært langt fremme hva gjelder datastyring.
- For medieselskaper handler det om å slippe andre miljøer til for en sterkere produktutvikling, avslutter han.