Medarbeiderne hos nettselskapetet Eniro var ikke nådige da de fikk vite at sjefen hadde kjøpt seg ny bil.
- Vi synes bilen lignet veldig på en typisk pizzabil. Vi mobbet ham en del for det, og bestemte oss til slutt for å gjøre en realitet ut av det, sier salgskonsulent Marianne Moan Henriksen.
Henriksen lagde logo, og fikk en venn til å feste den på bilen. Plutselig hadde en Citröen berlingo blitt til en vaskeekte pizzabil, med logoen «Pedersens Pizza» og sjef Jørgen Pedersen som pizzabaker på siden av bilen.
- Vi trodde han kom til å bli veldig sur, men heldigvis tok han det med godt humør. Så vidt jeg vet kjører han fortsatt rundt i pizzabilen, sier Henriksen.
Er dette tidenes spøk?
- Kommer noen «tulletelefoner»
Manager og offer Jørgen Pedersen kan bekrefte at pizzabilen ofte er å se på veien.
- Det synes jeg initiativtakerne fortjener. Jeg får mange positive reaksjoner, og mange lurer på om jeg faktisk har startet med pizza.
Logoen til «Pedersens pizza» sitter fortsatt på bilen.
- Det kommer noen «tulletelefoner», men ingen seriøse henvendelser, forteller Pedersen.
Han ble ikke i det minste sur på spøkefuglene.
- Den eneste tanken var at det var en helt genial, og ikke minst forseggjort, spøk, sier han.
Cowboy på fest
Medarbeiderne liker å ha en spøkefull tone på jobb. En gang skulle de arrangere sommerfest.
- En avdeling fikk beskjed om st det var cowboy- og indianertema, hvor resten kom pent kledd. Det ble noen lange masker på restauranten da, forteller Pedersen.